Ja, alla har väl en egen liten historia om hur de lyckades få tag på Wii... här kan man samlas och dela den stora glädjen.. ^^'
Min Wii-Story
Jag hade förhansbokat 8 November. Det var försent... -.-
Altså, min lösning blev:
Dra ner till BR 7:30 idag 8 Dec, campa i 2h och 30 min, och få Wii! När jag kom till BR, var jag rädd att det skulle vara många där, men det var bara 2 snubbar. de var asshyssta ^^' , vi snackade lite om Wii och Twilight Princess i typ en halvtimme, och då kom en till Snubbe, han var kanske 17 år typ.. de andra var 15.. iaf, vi snackade alla 4 litegrann och efter en stund kom en expidit ut och sa:
Ni ska ha Wii eller?
Vi: Jaa!
Okej, vad bra, för vi har fått in fyra Wii, så, om det kommer nån mer så kan ni bara säga till att det inte finns plats.
Vi fick varsinna lappar, med numrerna 1-4 på. Själv hade jag ju 3 då.
När vi hade fått lapparna, var ju liksom våra platser i kön fixade, så vi tog en bensträckare och gick förbi OnOff, De var skitmkt folk där som skulle köpa Wii.. vi skrattade lite åt dem, och gick tillbaks. Lite då och då kom det snubbar som frågade om vi satt där och campade för Wii, ja, svarade vi, och berättade att de bara fick in 4 konsoler. Fan, sa de flesta. Jag blev t.o.m. erbjuder 500 spänn av en snubbe för att ge bort min köplats, men nej, glömm det! sa jag. Tiden gick extreeeemt långsamt, men tillslut var klockan 10, och i rusade in, tillsammans med korkade föräldrar som hade samplats runt BR cirka 10 minuter innan de öppnade, de skulle tydligen köpa Wii till sina barn, men blev skit snopna när de fick reda på att de bara fick in 4 st, hehe, en mamma nästan skrek på expiditen att det var dåligt att de ibara fått in 4 st.. jag kom fram till kasan och sa: Hej, Nintendo Wii och Zelda: Twilight Princess tack.
Expiditen: Tyvärr, vi hade bara två Zelda...
Jag höll på att dö när jag hörde det, men som tur var, kom en annan expidit och sa: Men joo! Vi har ju ett kvar. Och jäklar vad glad ja blev.. Hon lade upp Wii kartongen och Twilight Princess och jag betalade och sprang ut. Wii!!!!! Skrek jag inte... men jag tänkte det. Nu gick jag mot EBGames för att avboka mitt Wii som jag endå inte skulle få, och mitt Twilight Princess som jag också redan hade. Jag bytte pengarnasom ja fick tillbaks mot Wii Play för att få en till kontroll, och en extra nunchuck. Sedan sprang jag hem och lämnade Wii och gick till skolan... ja hade missat 3 lektioner.. -.- och ett prov.. -.- ... men jag hade Wii!!! iallafall, nu är jag hemma, vi har håltimme + rast, så jag kan va hemma innan sista lektionen. Eller så skiter jag i den också kanske... aja vi får se..
Drar från fuska.
Kommer inte tillbaka.
Men kanske kommer jag tillbaka. Väntar ni? ;]