2918 XP
1056 inlägg
PS2 var alltid bättre än PS3 på alla sätt jag kan komma på. Jag minns till och med den tillfredsställande statistiken över de båda konsolerna när PS3 precis hade kommit ut. PS2 sålde otroligt mycket mer än sin uppföljare, spel gjordes fortfarande och var även dem mer sålda och uppskattade än hos PS3.
På PS2-konsolen kan man spela spel gjorda för den såväl som vanliga PS-spel. Men eftersom man av någon onödig anledning var så sjukt besatta av att göra PS3 till en multidator som kan göra allt som man inte borde göra på en konsol, var de tvungna att ta bort funktionen som gjorde att man kunde spela PS2-spel på den, eftersom det i sin tur blev för dyrt.
Jag har inte testat den slimmade PS3-konsolen, men jag vet att den vanliga går sönder om man så råkar peta omkull den. Den är bräcklig, saknar bra konsolfunktioner och har för mycket överflöd av andra funktioner som inte behövs. Det enda bra med den är att den är snygg, man kan spela på den och titta på både DVD och BluRay.
Det enda dåliga med PS2 är att den är fulare. Och egentligen är jag ganska opartisk. Jag gillar konsolerna och spelar på dem båda.
Människor kan indelas i två grupper,
en som går före och uträttar något,
och en som kommer efter och kritiserar.