Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Tycker ni att "sagan om ringen"-filmerna är bra?

24/12 -10 21:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Fix_d skrev:
squtile44 skrev:
Böckerna är bäst, men peter jacksson gjorde den ändå bra. Liksom tombombadill är inte ens med, en absolut viktig person. Skönt att orlando blom fick rollen som legolas- en av mina favoriter(bland skådelspelarna). Viggo mortensen ser ut att  vara runt 40 men han är faktiskt 50.
Jag längtar tills bilbo kommer!Juste! Det är en svensk som ska spela beorn, skinbytare.

Som någon skrev tidigare i tråden så är det Mikael Persbrandt.

well, nån mer som älskar tolkien böckerna quenya m.m?

24/12 -10 21:42 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

Hehe, vet inte hur många gånger jag har sett alla tre filmerna.. Säkert över 20 ggr var.. (:

27/12 -10 02:35 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1621 inlägg

Nej riktigt seg och dålig film. Och ointressant.

Wii U PS4 XBone PC

29/12 -10 10:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

mtx skrev:

du är galen?! säg inget innan du läst böckerna. Tillfälligt läser jag sagan om midgård och silmarillion, riktigt bra faktiskt för alla tolkien fans

29/12 -10 13:14 Yobbo

Yobbo

5149 XP 664 inlägg

Aop, gillar dom.

29/12 -10 16:24 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

mtx skrev:

Vilken av de?Det finns liksom tre stycken

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

29/12 -10 17:29 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Snuskigt bra filmer, böcker och spel faktiskt.

Har säkert sett var och en av filmerna typ 10-20 gånger. Varje gång nån av dom går på tv måste jag bara se dom, trots all störande reklam och fast jag även har förlängda versionen av allihopa.

Att man klagar på att "historien inte går tillräckligt djup" är ju lite dumt. Filmerna är nog långa, och om man skulle gå ännu djupare så skulle dom bli svinlånga allihopa, Peter Jackson har gjort ett underbart jobb och verkligen lyckats med filmerna.
Ännu bättre va då dom släppte förlängda versionerna, gillar scenerna där Eowyn slåss mot Gothmog och även där Mouth of Sauron dyker upp.

Ska bli väldigt intressant och se hur dom kommande filmerna blir, har inte läst böckerna så ska försöka göra de innan den första filmen släpps även om tiden kanske inte räcker till.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

29/12 -10 19:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

niwn skrev:
Snuskigt bra filmer, böcker och spel faktiskt.

Har säkert sett var och en av filmerna typ 10-20 gånger. Varje gång nån av dom går på tv måste jag bara se dom, trots all störande reklam och fast jag även har förlängda versionen av allihopa.

Att man klagar på att "historien inte går tillräckligt djup" är ju lite dumt. Filmerna är nog långa, och om man skulle gå ännu djupare så skulle dom bli svinlånga allihopa, Peter Jackson har gjort ett underbart jobb och verkligen lyckats med filmerna.
Ännu bättre va då dom släppte förlängda versionerna, gillar scenerna där Eowyn slåss mot Gothmog och även där Mouth of Sauron dyker upp.

Ska bli väldigt intressant och se hur dom kommande filmerna blir, har inte läst böckerna så ska försöka göra de innan den första filmen släpps även om tiden kanske inte räcker till.

Jag lovar att du blir inte besviken om du läsr böckerna  :)

01/01 -11 16:28 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Liksom tombombadill är inte ens med

Det är väl det enda dåliga med filmerna överhuvudtaget.

7 år på fuska.nu

01/01 -11 16:32 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1987 inlägg

Apower skrev:

Liksom tombombadill är inte ens med

Det är väl det enda dåliga med filmerna överhuvudtaget.

Ja, jag tycker att de har tagit bort för mycket i första filmen men annars så är det underbart bra.

Coucou

01/01 -11 17:27 DaveDeBrave

DaveDeBrave

1896 XP 329 inlägg

älskar alla tre filmerna, men den första är bäst.

Humanity being the biggest flaw
Like an inverted King Midas
We turn everything we touch to shit

01/01 -11 18:52 96vika

96vika

11604 XP 2538 inlägg

Tycker att det är en av de bästa filmer som har gjorts.

Sen så ska det väll komma en uppföljare? Har för att jag har läst det någonstans och att den ska heta "The Hobbit"

01/01 -11 19:13 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1987 inlägg

96vika skrev:
Tycker att det är en av de bästa filmer som har gjorts.

Sen så ska det väll komma en uppföljare? Har för att jag har läst det någonstans och att den ska heta "The Hobbit"

Det har skrivits tidigare i tråden. Det kommer två filmer till.

David skrev:
mycket bra tycker jag och jag kan inte vänta på Bilbo filmen kommer. De kommer 2 filmer och om jag har förstått rätt är den första Bilbos färd till ensamma berget, alså passerad på boken och den andra filmen ska liksom binda ihop Bilbo filmen med Sagan om ringen filmerna

Coucou

01/11 -11 22:45 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

Jag tycker den första är bäst, men serien är lite överskattad.

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

02/11 -11 15:58 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1100 inlägg

Nej..  har bara sett lite av två tornen och jag gillade inte vad jag såg. För det första - krigsfilmer är tråkigt. För det andra, inga snygga killar. Sedan är det tråkiga miljöer och det finns inget att relatera till, därför: tråååkigt. Har dessutom sett alltför många dåliga parodier av filmerna för att ens orka bry mig om att se dem.

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar