3581 XP
242 inlägg
ShadowKid skrev:UnlimitedDri skrev:ShadowKid skrev:UnlimitedDri skrev:
Invandrare är hatade bland väldigt många svenskar som går efter vad en Sverigedemokraterna kallar invandrare för: Brottsling.
Nej, det gör inte Sverigedemokraterna. Om du inte har läst på om dom så är snarare det motsatta. Det finns ett helt gäng med invandrare som är medlemmar hos Sverigedemokraterna för att dom själva är trötta på hur många muslimer håller på i Sverige. Dom vill också minska på invandringen så att det ska bli lättare för dom som kommer in nu att få hjälp och anpassa sig. Just nu tar det ca 7 år innan en invandrare kommer in i systemet helt.
- Så som jag ser det så försöker andra partier få det att se ut som att vi Svenskar gör fel genom att kritisera invandringspolitiken och invandringen inte har påverkat någonting i det här samhället.
UnlimitedDri skrev:ShadowKid skrev:
Han har blivit mordhotad flera gånger av muslimer. Men här i Sverige har vi yttrandefrihet. Vi ska inte behöva bli mordhotade bara för att vi avbildar Muhammed. Det är fel.
Gå djupare in i deras religion, dom tror så starkt på vad Koranen säger och fruktar deras gud Allah. Vilket gör att dom går efter vad Koranen säger.
Det är fortfarande ingen bra ursäkt. I Bibeln står det att vi ska stena alla homosexuella till döds men inte gör alla Kristna det?
Troo mig Islam och Kristendom är inte samma sak. Det kan jag lova dig min vän, det kan jag looova dig.
Du gav ett mycket bra exempel på det du skrev. Vissa kristna går efter vad dom själva tycker är rätt och fel. Men muslimerna fruktar gud så pass mycket att dom offrar sitt liv för honom, dom krigar för honom. Sådana som offrar sitt liv i krig, i hans namn kallas Mujahideen.
Slutliga svaret är alltså att dom fruktar Allah mer och är mer bundna till sin religon. Bibeln har ändrats så många gånger i sin text. Men det har aldrig Koranen gjort. Det är ingen som har vågat med tanke på (som jag sa innan) att dom fruktar gud så mycket.
Jag hoppas detta hjälpte lite..
Jag förstår vad du försöker säga, jag läser själv både Koranen och Bibeln. Så som jag har sett det så är Koranen en mycket fredligare bok än Bibeln, men just religionen Islam är mer extremt än Kristendomen.
Men jag tycker inte att vi i Sverige ska behöva leva under hot bara pågrund utav en främmande religion. Om dom nu vill följa dom där reglerna som står i Koranen så får dom väll flytta till ett land där det som står i Koranen är lag. Lättare sagt än gjort antar jag, det finns ju en anledning till att dom flyttade bort därifrån.
Och den andra frågan svarar jag nog på lite senare, måste erkänna att det var en riktig tankeställare.
Ja. Men tänk på att nästan alla arabländer är i stort sätt i krig just nu, så dit kan man inte leva sitt liv normalt. Jag har flera invandrarbarn i min klass som har beskrivit sitt tidigare liv i deras hemland, det dom beskrev kunde jag inte fatta. Han sa att han och hans kompisar spelade basket när en kryppskytt sköt hans 10 åriga kompis i ansiktet. Mitt i en basket match. Så därför har dom kommit till Sverige i hopp om att leva ett bättre liv. O deras liv är som vårt.
Religion, barn, jobb och helt enkelt framtid.
Det finns somsagt arabländer som inte är i krig, men dessa länder är nästan likadana som Irak och Afghanistan med tanke på att dom är fattiga. Har man inte mycket pengar så lever man inte ett normalt liv. För ett normalt liv innebär tillexempel: Bil, friska barn, jobb osv.
Men får dessa fattiga familjer inte bil, friska barn och jobb så bryr dom sig inte om något mer än deras familj. Eftersom det är det ända dom har kvar. Men erbjuds dom pengar och bättre framtid så tar dom emot detta, va och då har dom kommit till Sverige.
Sen kan man säga att om en svensk begår samma fel som en invandrare så lär invandraren få mer skit en svensken fastän det är samma fel dom har begått vilket mer betyder några % rasism.
Sen kan man inte skylla på att det är invandrarnas fel att det blivit fler brott, med tanke på att det inte är Sveriges invandrare som bestämt att det skulle bli krig i deras hemland och att dom kommit hit för det. Så dom man ska skylla på är dom som startat krig i dessa länder som fått invandrare till Sverige.
Slutar Kriget i Deras Hemland, Så Kommer Det Inte Komma Fler Invandrare Med Tanke På Att Det Inte Kommer Finnas Något Att Vara Rädd För!
BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!