2956 XP
630 inlägg
I nuläget vinner mario överlägset med tanke på att hur mycket dom nya sonic spelen suger as! Som ett tex på mario spel som säljer som smör som new super mario bros wii och super mario galaxy. Om man jämför dom spelen med dom nya sonic spelen som sonic unleashed och sonic the hedgehog 360 så skulle mario spelen vunnit totalt med lätthet på grund av den hemska werehog konceptet i unleashed och den vidriga kontrollen, alla glitchar, tidelag och semi-hentai i sonic the hedgehog 360. Förr i tiden när sonic var bra är ännu oklart vem av dom två som vinner. Sonic var mycket coolare på den tiden när han var kortare, rundare, tyst, kortare taggar och hade ingen ögonfärg. Dom gamla spelen till mega drive var mycket bättre också med bättre gameplay, kontroll och spelkoncept. Det var det gjorde sonic så populär nog att bli ett av de mest kända tv-spels karaktärerna någonsin och även för allra första gången så SEGA var ''mer'' populär än nintendo på den tiden. Om vi går ämnet till motsvarigheten och konkurrenten Mario på tidiga 90-tal så var super mario world riktigt epic också. Super mario world var ett av nintendos första spel till snes som kom ut 1990 i Japan, 1991 i USA och 1992 i Sverige och är ett av mina favorit mario-spel. Underbar gameplay, fina powerups som yoshi bl.a och över 80 banor att utforskar. Det är därför det är lite osäkert om vem av mario och sonic som skulle vinna i 16.bit era, men det är riktigt nära att sonic skulle vinna där så jag röstar på sonic.
Usch ni ser att jag har skrivit ett långt inlägg eller hur? =s