11417 XP
452 inlägg
TA BORT DET!!!!!! MER POWER ÅT MODS!!!! ;____;
I alla fall, eftersom jag insåg att en diskussion om medlemmars rätt att låsa eller ej egentligen inte hör hemma här så fixar jag en ny tråd istället.
Kigsz skrev:
Visst stämmer det att du tycker så, men jag står för min åsikt ;)
Visst stämmer det att du tycker så, men jag står för min åsikt ;)
Äh... ;__;
Apower skrev:
Man ska kunna låsa en egen tråd.
Man ska kunna låsa en egen tråd.
Vill gärna veta varför.
niwn skrev:
Självklart, om en användare känner att den har fått svar på frågan måste han vänta tills en moderator låser den, han ska ju inte kunna göra de själv, de är bara så fel.
Självklart, om en användare känner att den har fått svar på frågan måste han vänta tills en moderator låser den, han ska ju inte kunna göra de själv, de är bara så fel.
Att ens låsa en tråd för att den har "fått sitt svar" fattar jag inte. Är ganska säker på att fnu är den enda community där man ens låser trådar för att de "fått sitt svar". Jag har t.o.m blivit utskrattad av Fuska.se:are för att "vi" moderatorer låste trådar av den anledningen. :/
Och ja, låser man trådar för att de "fått sitt svar" stup i kvarten så förtjänar man att bli utskrattad. Man stoppar en eventuell diskussion, man stänger en tråd som folk kan se som intressanta, och hur kan man som TS vara säker på att man har fått rätt svar på sin fråga? Om man nu har fått rätt svar på sin fråga och ingen anser att man bör tillägga något, ja, istället för att leka moderatorer så kan man faktiskt bara låta tråden självdö, åka ner i trådlistan, så att det vid ett senare tillfälle är möjligt för någon att bumpa, istället för att göra en liknande tråd igen.
Att låsa en tråd för att den "fått sitt svar" är ärligt talat den mest säregna låsningsanledning jag hört talas om. Usch, fy och blä.
Apower skrev:
Ni är inte så snabba heller.
Ni är inte så snabba heller.
Med att låsa trådar som "fått sitt svar"? Nä, tack och lov så är vi inte det.
Om vi nu borde låsa en tråd så går det att anmäla. Finns just nu bara en anmälning i listan, vilket betyder att vi är ganska snabba numera med att fixa dem.
Kaji skrev:
I lol'd.
I lol'd.
I Rofl'd.
Förövrigt:
- Om då TS låser sin tråd, bör en moderator ha rätt att låsa upp den och bestämma att "den ska vara upplåst"?
- Är det enligt er, verkligen TS jobb att bestämma när en tråd ska låsas? Jag ser ofta trådar som låses för att "den spårat ur", men är det inte en moderators jobb att besluta när man bör rensa eller låsa?
- Är det enligt er, rätt av en TS att t.ex. låsa en populär tråd bara för att "den tillhör honom" (för man kan ju knappast påstå att den inte tillhör TS om han ska få låsa den hur han vill)?
Motivera gärna era svar.
Förresten, här är en tråd som låstes av TS för att de som svarade inte bröt mot reglerna, som var hans tanke. Inga problem säger ni? http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=197822...
Ett ypperligt bra exempel på hur dåligt det här är.