5032 XP
321 inlägg
Plockar upp "The Black Bible" av LaVey titt som tätt. Främst för att den är givande att läsa. Den ger lite alternativa sätt att förhålla sig till människan och livsinställningen. LaVey ska ju tydligen ha varit inspirerad av Nietzsche och Ayn Rand m.m. Personligen har jag inte bra koll på Nietzsche, men Rand är en vettig person..
Den är till skriven på ett sätt som drar till sig emoliknande folk, men budskapet med boken förblir detsamma ändå (Individualism, egoism, rationalism m.m.).
Jag skulle inte i nuläget kalla mig Satanist, fastän jag håller med om tillräckligt i svarta bibeln för att berättiga mig titeln. Medelsvenssons är dels för obildade vad gäller LaVey-satanism, och dels för PK. Sedemera känns det löjligt att kalla sig det, då man för längesedan redan kunnat kalla sig individualist. Satanist är en IMO en uppmärksamhetsbetonad synonym till just individualist. Lesser Magic är ju också bara en annan benämning för personmanipulering, som ska locka det emoliknande folket, eller annat i behov av uppmärksamhet.
Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord