14211 XP
575 inlägg
smutsigare skrev:Knewt skrev:kentan skrev:
Så om man räknar alla som inte har bott i Sverige ända sen människan började existera så är alla svenskar invandrare(förutom samer)invandrare.
Så du menar att samer aldrig har invandrat till det vi idag kallar Sverige?
samer är Sveriges ur befolkning. så nej det har dom inte.
Det är populärt att säga det där, men det är faktiskt inte bevisat att samerna anlände på den skandinaviska halvön innan skandinaverna gjorde det. Båda folkgrupperna har i varje fall varit här otroligt länge.
Mak_Elite skrev:
Den "rätta" tolkningen av vad som är invandrare och inte är hudfärg, är man vit så är man svensk..är man mörk, neger eller asiat så är man invandrare
Oavsett var du än är född..funkar så just nu, inget jag har hittat på, samhället är så
Och är du så dum att tro att jag hatar invandrare eller har något emot dem ( Politik varning..avstår med av de ) så har du ganska grovt fel då min flickvän är italienare
Så enligt din definition så är man svensk om man "är vit", oavsett vart man är född.
Det vill säga, en person som föds i Holland som vit, lever i Holland som vit, och sedan bestämmer sig för att åka tåg genom Sverige en vecka är mer svensk än asiaten på samma tåg vars familj faktiskt kan ha varit här tre generationer?
Smart tänkt hörru.
Sedan är faktiskt termen "invandrare" officiellt definierad, och då är det du säger fel, sedan kan du ha en annan definition på invandrare, men det betyder bara att du säger fel.
Om man tänker på svenskdefinitionen som ett etniskt begrepp så finns det en svensk etnicitet (eller snarare: en skandinavisk etnicitet), men den inkluderar inte heller alla som är vita, rent genetiskt är skandinaver närmare släkt med afghaner än med britter och fransmän (om du är intresserad av genetik så kolla upp R1a/R1b distinktionen, men det är du nog inte, då det verkar vara skojigare att häva ur sig åsikter om saker man inte vet något om).
Nu har jag försökt tolka det du sagt från en massa olika vinklar, men du har kalasfel hur ditt inlägg än tolkas, så jag får väl slutligen tillägga att det spelar inte den minsta roll vart din flickvän kommer från, du skulle kunna ha gjort tjugo års hjälparbete i afrika utan att det påverkar det minsta hur rasistiska eller icke-rasistiska dina åsikter är, så att försöka gardera sig med det där är bara sjukt fånigt.
FloodZ skrev:
Själv anser jag att Islam skapar kriminalitet i Sverige, så eftersom Serbien länge har kallats för Europas mur mot Islam, så är allting bortom Serbien som har med Islam att göra ett stort problem för det svenska samhället ;)
Du vet, bortom Serbien finns kristna länder (Makedonien, Grekland), Europas muslimska länder är Bosnien, Albanien och Kosovo.
Bosnien ligger hitom Serbien, Albanien ligger väl snarare vid sidan om Serbien sett från oss, så det är bara Kosovo man egentligen kan säga att ligger bortom Serbien.
Om Serbien är Europas mur mot islam så är den i sådana fall väldigt underligt belägen då den inte alls spärrar in någon islam, det borde väl snarare vara Kroatien som är Europas mur mot islam.
Fast jag antar att "vissa" säger att Serbien är Europas mur mot islam mer för att serbiska paramilitära på senare år gjort massakrer och folkmord mot muslimer (Srebrenica etc) och att man därför säger det för att man är personer vars politiska åsikter är folkmordsinriktade, om du förstår vad jag menar.
Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)