Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

LP Spelare/System?

17/01 -11 19:01 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Fick nyss cirka 50 LP och en jävla massa singlar av min kära far. Och jag är inte helt hundra på hur man kopplar en LP spelare till ett högtalarsystem.

Det jag tror är att man måste ha en slags..."bas" där man styr volym osv, sen så kopplar man helt enkelt in LP-spelaren där med högtalarna.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

17/01 -11 19:05 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

U aint out biking.

Så har vi gjort iaf.

*

17/01 -11 20:09 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Nu tog jag reda på det här lite snabbt, men fattade för att det låg till såhär:

Först och främst lär du behöva en skivspelare.

Men sen blir det lite knepigare... Jag rekommenderar att du köper en skivspelare med ett inbyggt RIAA-steg alt. köper en skivspelare utan och sedan köper till ett RIAA-steg för ungefär tusenlappen (beroende på vilka finesser du vill ha, med eller utan USB t.ex.)

Anledningen till att du behöver ett RIAA-steg är för att alla förstärkare inte har någon Phono-ingång. Alltså rekommenderar jag att du köper en skivspelare MED ett RIAA-steg från början, för att slippa det extra momentet.

För att kunna koppla skivspelaren ihop med högtalare så behöver du en förstärkare, en surroundförstärkare eller stereoförstärkare spelar ingen roll.

Tonight's the night.

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar