Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

kommentera på Speltester

Svara
04/02 -11 16:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

DarkKeyBlade skrev:
Jag har läst vad ni har skrivit, och jag vill att ni ska veta att Spel recensioner är ett brasätt att veta mer om ett spel. vi säger som ett te.x att jag planerar på att köpa ett spel, men jag vet ingenting om det, vad göra jag, jag läser mer om det, och fuska.nu är ett bra sätt att veta mer om ett spel som man planerar på att köpa.

Hmmm... Vissa ger ju 10 i allt, på riktigt usla filmlicensspel...

04/02 -11 17:18 Forsa

Forsa

7979 XP 560 inlägg

Void skrev:
DarkKeyBlade skrev:
Jag har läst vad ni har skrivit, och jag vill att ni ska veta att Spel recensioner är ett brasätt att veta mer om ett spel. vi säger som ett te.x att jag planerar på att köpa ett spel, men jag vet ingenting om det, vad göra jag, jag läser mer om det, och fuska.nu är ett bra sätt att veta mer om ett spel som man planerar på att köpa.

Nej, det är det verkligen inte. Jag blir imponerad om du hittar en sämre sida.

Men snälla. Vissa recensioner är urusla, andra är jävligt bra. Jag brukar personligen kolla på bland annat Fuska.nu om jag är tveksam på ett spel. Jag läser de recensioner jag tycker ser bra ut och kollar på det genomsnittliga omdömet. Så dåligt är det faktiskt inte, det är bara du som är negativist.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

04/02 -11 21:01 Knewt

Knewt

11417 XP 452 inlägg

Forsa95 skrev:
Men snälla. Vissa recensioner är urusla, andra är jävligt bra. Jag brukar personligen kolla på bland annat Fuska.nu om jag är tveksam på ett spel. Jag läser de recensioner jag tycker ser bra ut och kollar på det genomsnittliga omdömet. Så dåligt är det faktiskt inte, det är bara du som är negativist.

Men snälla.
(Så, nu är vi kvitt. Kan vi sluta upp med att "men snälla" och "men lilla du"-a nu? Jag blir så förbannad utav det, och det är ju inte bra!)

Klart det finns de som är bra och som inte ger hållbarhet en tia för att "skivan håller om man tappar den i marken", men det är ju knappast en stor mängd "recensioner" som är något att ha. Att du väljer att läsa texter utav oftast <13 år gamla ungar som inte kan skriva, hellre än recensioner skrivna utav folk som klarar av att vara lite mer objektiva (som t.ex. folk på... ja, vilken sida som helst där medelåldern är högre eller där folk får betalt för att recensera), eller att kanske googla eller youtube'a på kommentarer/forumtrådar/whatever där folk tycker till, det förstår inte jag riktigt. Skulle jag vara sugen på ett nytt spel så skulle speltesten här vara bland det allra sista jag kikade på, tbh.

Jag står fast vid det jag sa i mitt förra inlägg, förövrigt.

det är bara du som är negativist.

Det tror jag inte, nä.

05/02 -11 16:50 Forsa

Forsa

7979 XP 560 inlägg

Void skrev:
Men snälla.
(Så, nu är vi kvitt. Kan vi sluta upp med att "men snälla" och "men lilla du"-a nu? Jag blir så förbannad utav det, och det är ju inte bra!)

Jag använde inledningen för att uttrycka hur fel det känns för mig att placera in alla recensioner på Fuska.nu som de sämsta på Internet, då vissa faktiskt håller väldigt hög standard. Men visst, en väldigt liten och onödig sak att diskutera om. Jag ska bättra mig och tänka på att välja en annan inledning på mina inlägg hädanefter, då jag är medveten om att det kan låta förjävla drygt om man uppfattar det fel.

Void skrev:
Klart det finns de som är bra och som inte ger hållbarhet en tia för att "skivan håller om man tappar den i marken", men det är ju knappast en stor mängd "recensioner" som är något att ha. Att du väljer att läsa texter utav oftast <13 år gamla ungar som inte kan skriva, hellre än recensioner skrivna utav folk som klarar av att vara lite mer objektiva (som t.ex. folk på... ja, vilken sida som helst där medelåldern är högre eller där folk får betalt för att recensera), eller att kanske googla eller youtube'a på kommentarer/forumtrådar/whatever där folk tycker till, det förstår inte jag riktigt. Skulle jag vara sugen på ett nytt spel så skulle speltesten här vara bland det allra sista jag kikade på, tbh.

Då det finns vissa väldigt bra speltester på fuska.nu anser jag dock inte att man ska placera hemsidan längst ned i omdömeslistan. Man väljer väl själv vilka man vill läsa, och jag vet att det finns recensioner som även du skulle kunna ha nytta av?

Spelrecensioner från yngre medlemmar är trots allt skrivna på ett sätt som andra yngre medlemmar förstår och kan få inblickar utav. Skulle vi endast ha recensioner från 15+ medlemmar med IQ på 140 och perfekt text med balans och ordval, skulle majoriteten utav de yngre medlemmarna inte ha så mycket användning utav sidan.

Visst, halvdåliga argument. Men allt jag vill komma fram till är att Fuska.nu, i helhet, inte har så hemskt dåliga spelrecensioner. Och jag anser framför allt inte att vi ska jämföra oss med recensionshemsidor, då dessa sidor inriktar sig på en helt annan typ utav läsare.

Void skrev:

det är bara du som är negativist.

Det tror jag inte, nä.

Jodå, då du har väldigt svårt att låta bli att leta det negativa i olika sammanhang. Jag ska vara ärlig och påpeka att jag inte sett dig göra många inlägg som varit positivt riktade mot Fuska.nu på väldigt länge.

En källa (utöver denna har du ofta pratat ut om hur du hyser agg mot Fuska.nu på MSN):
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...

Edit: Om du nu inte tycker om sidan, varför stannar du kvar?  Är det för att du tycker om mig? För isf: u're welcome dear. <3

05/02 -11 17:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Nä, man bör inte kunna kommentera på spelteser. Har ingen riktigt bra anledning till just "varför", men ändå. :D

Förlåt för att jag kommenterar detta, Forsa, men kan verkligen inte låta bli. D:

Edit: Om du nu inte tycker om sidan, varför stannar du kvar?  Är det för att du tycker om mig? För isf: u're welcome dear. <3

Varför stannar du kvar som hjälpmoderator när du ändå hatar att godkänna fusk, spel och tester? Bara för statusen eller?

En viss person här på sidan sade nämligen att han sett på din facebook att du hatar att validera fusk, tester och spel (nä, jag har inte kollat på din fb, har faktiskt inte ens kollat in din profil tbh).

Förlåt om jag verkade lite halvdant elak där, men kunde verkligen inte låta bli. ;)

05/02 -11 17:40 Forsa

Forsa

7979 XP 560 inlägg

Ezlo skrev:
Nä, man bör inte kunna kommentera på spelteser. Har ingen riktigt bra anledning till just "varför", men ändå. :D

Förlåt för att jag kommenterar detta, Forsa, men kan verkligen inte låta bli. D:

Varför stannar du kvar som hjälpmoderator när du ändå hatar att godkänna fusk, spel och tester? Bara för statusen eller?

En viss person här på sidan sade nämligen att han sett på din facebook att du hatar att validera fusk, tester och spel (nä, jag har inte kollat på din fb, har faktiskt inte ens kollat in din profil tbh).

Förlåt om jag verkade lite halvdant elak där, men kunde verkligen inte låta bli. ;)

Antar att du menade detta inlägg:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Jag påstod inte att jag hatade att godkänna fusk, speltester och spel. Däremot påstod jag att det var väldigt tråkigt just då. Det där beror helt på vilket humör man är på. Ibland suger det att spela TV-spel, ibland suger det att spela basket - det är samma sak.

Och nej, tycker personligen inte att jag har så hög "status" som hjälpmoderator heller. Däremot tycker jag att det är väldigt roligt att vara en del utav administrationen och kunna diskutera förslag, samt medverka till en fungerande hemsida.

Namnen och bilderna är utsuddade helt för respekt mot skribenterna. Den del utav inlägget som är gömd tycker jag är lite dålig att visa på hemsidan (men påverkar inte mina argument). (a)

05/02 -11 17:54 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Varför spoiler på "nackdelar"?

Sedan finns det inlägg längre ner enligt personen som jag pratar med just nu, där du erkänner att det är skittråkigt, och dessutom säger till en person "Bli't aldrig". Hur förklarar du det?
Om du var seriös eller inte har jag ingen aning om, reagerade bara starkt på det. :P

Och nej, tycker personligen inte att jag har så hög "status" som hjälpmoderator heller. Däremot tycker jag att det är väldigt roligt att vara en del utav administrationen och kunna diskutera förslag, samt medverka till en fungerande hemsida.

Det förstår jag. Men det jag inte förstår är hur du då kan säga på Facebook att du tycker att det är skittråkigt att validera fusk, tester och spel...

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde i mitt första inlägg var bara för att du ska förstå på ett ungefär hur du skrev till Void, samma princip, typ.

EDIT: Vi är nog på olika statusuppdateringar, tror jag. För den statusen du visade mig är inte vad personen via msn säger till mig. Statusen ska vara skriven den 19 november 2010.

05/02 -11 18:39 Forsa

Forsa

7979 XP 560 inlägg

Ezlo skrev:
Varför spoiler på "nackdelar"?

Sedan finns det inlägg längre ner enligt personen som jag pratar med just nu, där du erkänner att det är skittråkigt, och dessutom säger till en person "Bli't aldrig". Hur förklarar du det?
Om du var seriös eller inte har jag ingen aning om, reagerade bara starkt på det. :P

Det förstår jag. Men det jag inte förstår är hur du då kan säga på Facebook att du tycker att det är skittråkigt att validera fusk, tester och spel...

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde i mitt första inlägg var bara för att du ska förstå på ett ungefär hur du skrev till Void, samma princip, typ.

EDIT: Vi är nog på olika statusuppdateringar, tror jag. För den statusen du visade mig är inte vad personen via msn säger till mig. Statusen ska vara skriven den 19 november 2010.

Hihi, hittade det här:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Men ja... Minns du min depressions-period? :)
Sen står jag väl inte riktigt för det där längre heller. För som jag sagt förut går det där i perioder. Vissa månader rättar man jättemycket, andra nästan ingenting alls.

... Btw, är ganska övertygad om att du visst är på min profil. Detta då ingen annan människa skulle orka lägga ned så mycket tid på att leta igenom mina inlägg, endast för att kunna sätta dem emot mig i en diskussion på Fuska.nu. ;P

05/02 -11 20:22 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Men ja... Minns du min depressions-period? :)

Ja, det gör jag.

Sen står jag väl inte riktigt för det där längre heller. För som jag sagt förut går det där i perioder. Vissa månader rättar man jättemycket, andra nästan ingenting alls.

Mjo, och som du säger så beror det väl på humöret också... Men blev ändå lite "paff" när jag fick höra om det där.

... Btw, är ganska övertygad om att du visst är på min profil. Detta då ingen annan människa skulle orka lägga ned så mycket tid på att leta igenom mina inlägg, endast för att kunna sätta dem emot mig i en diskussion på Fuska.nu. ;P

Faktiskt så har jag inte kollat på din profil, inte förens någon timme sedan då jag ville se det själv. Sen är det upp till dig om du vill tro mig eller inte, ditt val. ;>

Det var nämligen som såhär att jag och denna person chattade på msn och så kom vi bara in på validering av (hjälp)moderatorerna, av någon konstig anledning.
Då sa denna att du inte verkade tycka om ditt jobb som hjälpmoderator, och då frågade jag varför. Fick då kopierat det där som du nyss lade upp och blev förvånad själv.

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar