Det här är någonting jag ofta funderat över m.m.
Jag anser nämligen att Apple ofta tar ett överpris för sina produkter. Lite som märkeskläder. Det känns som att man kan få samma produkt, men annat märke till lägre pris.
Vi tar iPhone 4 t.ex, är inte HTC Desire HD lika bra specifikationsmässigt? Eller till och med bättre, trots att den är billigare?
Sen har vi ju iPod, personligen tycker jag att de är alldeles för dyra och jag har aldrig lagt pengar på en sådan. Eller, jo, jag köpte en Nano men lämnade tillbaka den nästa dag. Det känns som om att det finns lika bra alternativ till ett bättre pris efter att ha tittat igenom bl.a Teknikmagasinets katalog. Och sen måste man ju hålla på att synka alla låtar via iTunes. Hade inte det behövts att inte programmet använts ens i närheten av hur flitigt det används idag.
Eller har Apple produkterna något som är värt att betala extra för?
Personligen tycker jag designen inte är tillräckligt avgörande för att betala t.ex 2000-3000 kronor extra för en iPhone istället för en HTC Desire HD.
Finns det någonting annat? Diskutera!
Som vanligt vill jag hålla min diskussioner konstruktiva men som vanligt är alla åsikter hjärtligt välkomna.
7 år på fuska.nu