Hej på er!
Som ni lär ha märkt () så har Fuska.nu V5 just släppts. Det största som har hänt är att designen har fräschats upp helt. Dock kommer ni fortfarande känna igen er, många saker är liknande mot så de såg ut innan. Det främsta arbetet som gjorts är också just att få den nya designen att fungera bra med de gamla funktionerna. Det har dock hänt en hel del på den fronten också.
Fuska.nus fusk/test/spelavdelning har fått ett helt nytt gränssnitt, vilket vi tror kommer fungera bättre. Hjälpmoderatorerna har också fått helt nya befogenheter. De kan nämnligen nu ta hand om HELA spelsektionen utan hjälp från moderatorer. Detta för att låta moderatorer kunna fokusera mer på forumet och medlemmarna på sidan. Moderatorer har också fått något ändrade befogenheter, men skillnaden är långt ifrån lika stor. Den största förändringen hos dem är att de kan besöka samtliga klubbar, och att de kan klistra/avklistra trådar.
Vi har kikat väldigt mycket så att det inte ska finnas några fel/buggar vid släppet, men vi kan självklart ha missat något. Så om ni hittar något är det bara att säga till!
Värt att påpeka att vi inte kommer "frysa" sidans funktioner i flera år framåt nu, bara för att vi släppt V5. Vi kommer titta på vad ni medlemmar tycker om versionen, och ni får gärna säga vad ni vill se på sidan.
Jag har även blivit administratör, tillsammans med Admin, och kommer att hjälpa honom med detta. Då det aldrig diskuterats särskilt mycket vad vi egentligen har för befogenheter så kan jag väl ta upp det. Vi kan, förutom allt moderatorer kan göra, dela ut en egendefinierad summa XP (eller -XP) till valfri medlem, skicka massmeddelanden, IP-banna. Vi kan även tillsätta/avsätta moderatorer, och vi har huvudansvarigas behörighet i alla klubbar.
Administratörer har nu även fått en ny funktion som medlemmar efterlängtat länge - byta folks användarnamn. Japp, det går att byta sitt användarnamn nu, fast inte "bara sådär" - du måste kontakta mig/Admin. Tyvärr kan vi inte tillåta ändringar av sitt namn hur man vill - det skulle bli för många förfrågningar om användarbyten då, och vi skulle få lite tid till annat. För att byta sitt användarnamn så måste man ha varit medlem ett tag (annars räcker det med att ta bort sin användare), samt ha tänkt över sitt beslut. Om du t ex. tycker ditt namn är jättefult och varit medlem på sidan flera år kan du PM-a oss med ett nytt namn, så ordnar vi det. Men snälla, TÄNK innan du gör det. Ditt namn kommer inte bytas tillbaka en vecka senare för att du tröttnat på namnet, isåfall får du byta det själv (genom att ta bort din gamla användare och göra en ny).
Jag vill också påpeka att vi tyvärr tagit bort "skins"-funktionen på sidan. Detta p.g.a. att designen bytts ut och vi inte kände att det var värt att lägga ner tid på att skapa flera olika teman att välja på. Detta kan dock komma i framtiden.
Jag hoppas att ni kommer gilla denna nya version!
/FIQ
| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
FIQ - medlem
(Inspirerad från signatur av Anti)