Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Lås skämt om Japan tråden!

Svara
19/03 -11 10:57 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

GoldenMew sa att man skulle skapa ny tråd om man vill diskutera om att låsa "Skämt om Japan" - tråden och här kan vi diskutera det!

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/03 -11 11:00 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Ge mig en bra anledning till just varför den bör låsas?

Ne.

19/03 -11 11:11 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

KloakWetterl skrev:

För att folk tar illa upp av den. Som t.ex jag och emma_dockan >_<

19/03 -11 11:20 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

KloakWetterl skrev:

"• Det som publiceras på Fuska.nu får inte innehålla något som kan uppfattas som anstötande, vulgärt, hotande, trakasserande eller diskriminerande mot folkgrupp."

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

19/03 -11 11:27 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

19Robb92 skrev:
KloakWetterl skrev:

"• Det som publiceras på Fuska.nu får inte innehålla något som kan uppfattas som anstötande, vulgärt, hotande, trakasserande eller diskriminerande mot folkgrupp."

Jag ser dock inte hur tråden skulle kunna tas som detta, då skämt ej är gjorda för det syftet, utan för att frambringa skratt ur en människa.

Ne.

19/03 -11 11:35 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Kunde inte sagt det bättre själv Wetterlund. ;>

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

19/03 -11 11:38 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

KloakWetterl skrev:
19Robb92 skrev:
KloakWetterl skrev:

Jag ser dock inte hur tråden skulle kunna tas som detta, då skämt ej är gjorda för det syftet, utan för att frambringa skratt ur en människa.

Någon som har släkt i Japan kommer mest troligt se det som anstötande och vulgärt.

Inte så svårt att förstå om man faktiskt försöker tänka lite innan man skriver? eller måste jag förklara det ytterligare?

19/03 -11 12:35 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Fresh skrev:
Kunde inte sagt det bättre själv Wetterlund. ;>

*Wettersten

19Robb92 skrev:
KloakWetterl skrev:
19Robb92 skrev:
KloakWetterl skrev:

Någon som har släkt i Japan kommer mest troligt se det som anstötande och vulgärt.

Inte så svårt att förstå om man faktiskt försöker tänka lite innan man skriver? eller måste jag förklara det ytterligare?

Du behöver absolut inte förklara mer, men vad jag menar är att ibland får man tåla skämt. Tänk nu också på att ingen som faktiskt varit med vid själva jordbävningen/tsunamin förmodligen kommer läsa något av skämten (Än mindre förstå dem) och även om de gjorde det så tar de ingen fysisk skada från dem.

Ne.

19/03 -11 12:41 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Fysisk skada är minst lika illa som psyktisk skada.

Och jag hade helt varit med på noterna om tråden gjorts om en månad eller två kanske. Men just nu känns det lite som ett "too soon" skämt.

Speciellt med tanke på kärnkraftverken och hela skandalen som fortfarande pågår och ligger på skala 6 av 7 möjliga.

19/03 -11 15:50 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11857 XP 1498 inlägg

Finns en jätte bra grej som kan användas

/ignore

Fungerar alltid när man inte gillar något, håller med ovan att det är skämt och om man inte gillar dem så är det bara /ignore på tråden.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

19/03 -11 16:00 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

19Robb92 skrev:
Fysisk skada är minst lika illa som psyktisk skada.

Vilken psykisk skada utbringas av denna lilla tråd på denna lilla svenska sajt? För övrigt så vet man vad man ger sig in på om man går in i tråden.

19Robb92 skrev:
Och jag hade helt varit med på noterna om tråden gjorts om en månad eller två kanske. Men just nu känns det lite som ett "too soon" skämt.

Men om en månad så kommer det inte vara någon speciellt stor grej längre, och folk kommer inte anse skämten roliga längre.

19Robb92 skrev:
Speciellt med tanke på kärnkraftverken och hela skandalen som fortfarande pågår och ligger på skala 6 av 7 möjliga.

Visst, visst. Det är en skandal, absolut, men att skämta om saken gör den inte värre.

Vi skämtar om det för att det är ett aktuellt ämne, så som vi kommer att skämta om nästa aktuella ämne när det kommer.

Ne.

19/03 -11 16:44 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Om man tycker det är roligt att skämta om en katastrof som kostade tusentals livet coh miljontals hemmen så har man några allvarliga problem
LÅS SKÄMT TRÅDEN.

(????)??

19/03 -11 17:03 Knewt

Knewt

11417 XP 452 inlägg

Orka vara sådana PK-kärringar

19/03 -11 18:01 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

19Robb92 skrev:

Slickepinnen skrev:
Om man tycker det är roligt att skämta om en katastrof som kostade tusentals livet coh miljontals hemmen så har man några allvarliga problem
LÅS SKÄMT TRÅDEN.

Tack!

19/03 -11 18:06 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Slickepinnen skrev:
LÅS SKÄMT TRÅDEN.

Om något så var det där trakasserande mot de som skriver skämten.

Ne.

19/03 -11 18:09 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

KloakWetterl skrev:
Slickepinnen skrev:
LÅS SKÄMT TRÅDEN.

Om något så var det där trakasserande mot de som skriver skämten.

Sluta med att skriva skämten då och insse att folk faktiskt misster sitt liv och barn som misster sina föräldrar och lever ensamma på gatan för att huset också är förstört, inte är något att skämta om?

Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar