Sedan vanilla har Hunters varit en verkligt speciell klass att spela, dock har blizzard aldrig kunnat balansera klassen för dess optimala spelkänsla.
Hunters är unik i den formen att den är en s.k. ranged physical damage dealer. Med andra ord den skadar inte i spells, utan i physical damage precis som en warrior eller en rogue... fast på avstånd.
Hursomhelst så har hunters alltid klarat sig med att hålla sig i top-5 på dps listan oavsett hur blizzard gör. Under WoW 1.x så håller jag med om att hunters var bland de mest unika och även den tid där hunters var som mest svårspelade. Att hålla sin dps högt upppe i ZG var en bragd utom dess like.
Under TBC så möttes huntern av en grav nerf och melee hunters blev mycket vanligare (survival hunters var ovanliga inom tbc) dock var BM fortfarande en stark spec om inte ännu starkare, tack vare The Beast Within. Här är huntern en riktigt kraftig klass som spottar ut crits och damage.
Under wotlk så möttes Marksman huntern av en ytterligare boost, tack vare att ARP blev otroligt användbar så ökade detta hunterns DPS, som om det skulle behövas...
Nu under cata har hunters redan lärt sig att hoppa upp över 25 000 Dps. Genom Marksman speccen, därefter har hunterns rotation aldrig varit enklare. (du håller dig till 3 abilities i din rotation...)
Så borde hunters verkligen klaga så pass mycket så fort de får smaka på en nerf? Eller är det kanske tid att vi också får smaka på hur det är att inte kunna toppa dps listan en gång för alla?
People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.