Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Ny dator

Svara
27/03 -11 03:32 XtremeOgamer

XtremeOgamer

528 XP 47 inlägg

Noxman skrev:
XtremeOgamer skrev:
Mak_Elite skrev:
Lite tveksam över processorn.. samt RAM minnena, skulle ha över 6GB *Bara för jag kör med 8GB på fredag..*

Jag tycker han har lagt ihop en bra dator där..

Processorn tycker jag du inte ska vara tveksam över, då den presterar bättre än flera i7:er från förra generationen, samt har en sju helvetes OC-Förmåga...

Ram minnena är bra, men precis som Mak_Elite skrev så skulle jag köra på minst 6GB... Vissa spel idag kan sluka flera GB i heavy load. Såg nyss att det är 1600MHz på dessa, och det stödjer ej moderkortet, förutom när du överklockar 1333MHz-minnen..

Sluta ge han falska råd:
I5 2500 är inte så jätte klockvänlig som den andra versionen 2500K (som har upplåst multi) och är inte alls starkare än I7. (4/4t hreads mot I7'ans 4/8 threads). Så om du vill klocka denna version måste man leka med "FSB'n" (Kommer inte ihåg det riktiga namnet), vilket kan göra systemet ostabilt om man inte vet vad man skall göra.

Jag rekommenderar 8GB ram av det han har, för det är inte så dyrt i dags läget. Och moderkortet klarar visst 1600MHz (chipsettet "klarar" bara 1333, men inofficiellt klarar moderkortet till över 2000) , man måste bara ställa om i BIOS vilket är det lättaste man kan göra.. Finns även guider.

Oj, lade inte märke till att det bara var i5 2500.. Nej självklart, den är inte lika klockvänlig..

i5 2500 Kan mäta sig med vissa i7:or från förra generationen, visst, inte 980x eller något liknande, men iaf 920 eller 930(Gissning).

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330

27/03 -11 16:01 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Hur mycker kostar Nod32 då? :P

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar