9026 XP
509 inlägg
Ska se om jag kan kompletera med något som inte sagts här... xD
LCD är som en stor monitor. Den är väldigt ljusstark och har en något "stickig" bild. Kan ses som lite onaturlig vid rörliga bilder, men det är det bästa valet om man ska använda den till att vara inne på internet eller använda TVn i ett väldigt upplyst rum. Oftast lite billigare också.
LED är som LCD fast med lite bättre bild och lite andra små fördelar och funktioner. Kommer antagligen ersätta LCD så småningom... tror jag. :P
Plasma rullar dock på i sitt egna race med en väldigt naturlig och bra bild. Mjukt för ögat att titta på, men väldigt svårt att se i upplysta rum. Förr hade jag rullgardinen nere om vintrarna för att inte påminnas om det deprimerande vädret, men nu får jag ha den nere året runt eftersom bilden blir så svag vid ljus. Men i ett mörkt rum är den det bästa du kan ha, både för spel och film! Men varnar för att använda den som datorskärm. Finns risk för inbränningar!
Nembo skrev:
Plasma hade problem med inbrännigar men det är inget problem längre.
Det är varierande. Min plasma är knappt 1 år gammal och den har otroligt mycket inbränningar. :P Inget man bryr mig sig om direkt då de tvättas bort väldigt snabbt, men visst existerar de.
Want some chocolate?