Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Djurförsök

26/04 -11 21:42 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Uhm, varför offra en människa för något som ska rädda en människa?

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

26/04 -11 21:47 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Lespooo skrev:
Uhm, varför offra en människa för något som ska rädda en människa?

Kanske jag som sett på för mycket skit på TV men man ger faktiskt människor sjukdomar och testar medicinerna man forskat fram på människor.. Självklart inte i en så grov grad som med djurförsöken!

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

26/04 -11 21:55 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Uhm, what?

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

27/04 -11 16:34 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Giftiga blommor dödar ju också djur, då är dom mördare? Översvämningar dödar djur, jordbävningar dödar djur.

Men översvämningar och jordbävningar är inget "man kan rå för", men att vi människor dödar djur kan vi ju rå för.

Människan har kommit så långt att vi faktiskt har suttit upp regler för att inte döda djur som är utrotningshotade. Nu nämner ni ju en hel del möss och råttor. Faktum är att om råttorna var utrotningshotade så skulle de inte bli testade och använda till sånt.

Vad är egentligen skillnaden? :'s

Om inte vi dödar djuren, då sköter naturen de istället. Och naturens sätt kan faktiskt vara mycket värre än människan. Naturen den själv ser till att inte världen blir överbefolkad, antingen med människor eller djur.

Naturen dödar inte så mycket ju, vi dödar djur för att forska, det är sjukt att döda!

Dessutom, känner inte en skalbagge kärlek, känslor och relationer till deras släktingar (eller andra skalbaggar överhuvudtaget) som vi människor gör. Dom har inte heller medkänsla och empati som en människa har.

Dom är ändån ett liv på denna jord.

Tillexempel, vad skulle du valt om någon stod och pekade en pistol mot en människa, och du fick möjligheten att välja att personen med pistolen skulle skjuta människan, eller skalbaggen? Vad har du hellst på ditt samvete?

Lol? :'s

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

27/04 -11 19:06 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Borde egentligen inte argumentera med fanatiker, men visst, har ändå inget bättre att göra.

Kyssen skrev:

Men översvämningar och jordbävningar är inget "man kan rå för", men att vi människor dödar djur kan vi ju rå för.

Skönt av dig att bara svara på en del av frågan. Du vet väl att djur också dödar andra djur för att få mat?

Kyssen skrev:

Att man dödar enstaka djur ur en art utan att utrota den? Djävligt stor, men inte som jag skulle förvänta mig att du förstår.

Kyssen skrev:

Naturen dödar inte så mycket ju, vi dödar djur för att forska, det är sjukt att döda!

Naturen dödar alla djur som vi inte dödar, eller tror du att djur har evigt liv?

Kyssen skrev:
Dom är ändån ett liv på denna jord.

Ett liv som är inte lika mycket värt.

Kyssen skrev:

Lol? :'s

Jag skulle också kunna svara "Lol?" på alla dina argument, men då skulle debatten blir lite tråkig.

Du vet väl att debatten fortfarande existerar endast på grund av att du ignorerar nästan alla motargument då fått?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

27/04 -11 19:24 GomuGomuNo

GomuGomuNo

2996 XP 468 inlägg

Människor är egoister som alla andra varelser som äter kött. Man ska inte ignorera att djuren också tar liv. Allting går i ett kretslopp.
Samtidigt kan jag hålla med om att människan går för långt på vissa punkter.

Jag kan äta O´boy men inte fucking mjölk.

Och älgkött, det kastar man INTE!

27/04 -11 23:23 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

För att citera Sagan Om Ändringen så måste jag bara fråga, är du helt cp i hjärnbögen? Vadå naturen dödar inte så mycket djur? Den dödar mycket mer djur än vad vi redan gör. Och dessutom, om vi inte hade dödat djur sen urminnes tider så skulle vi förmodligen vara lika smart som en jävla trästock fortfarande.

Vad fan är de för slags fråga egentligen? Vad de är för skillnad på att inte utrota en art och att utrota en art? De är ju fan den största skillnaden de kan bli!

Förövrigt så har ju redan Pauhlino sagt allt redan. Du ignorerar dessutom alla argument totalt eftersom du inte har något vettigt svar själv att komma med!

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

30/04 -11 00:30 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Kyssen skrev:
Danne_00 skrev:
Offrar gärna tusen möss för att rädda ett människoliv.

Men man förlorar ju 999 liv på det? Skulle du offra 1000 människor för att rädda en mus? Nej, och varför inte? Varför testa på djur? Varför inte på människor? Djur är levande varelser, precis som vi människor. Förstår inte varför inse bara inse att djur också har ett liv, och att det är mord att döda ett djur. Visst, någon kommer säkert att citera detta och skriva "Nej vi är inte mördare för att vi dödar djur", men varför kallas det då mord att döda en människa och inte ett djur, som t.ex en skalbagge. Båda är ju faktiskt levande varelser.

Herregud. Det jag argumenterar för är ju att människor är mer värda än möss, och så undrar du om jag skulle offra 1000 människor för en mus? Jag brukar inte bry mig om folks ålder och dylikt, men sådana som du ska verkligen hålla sig borta från internet.

Ser du inga skillnader i människors tänkande och djurs tänkande? Tror du en mus kan visa dig den medkänsla du visar den?

Har du ens hört talas om det naturliga urvalet? Tror du på fullaste allvar att människan dödar fler djur än naturen!?

Du pratar även om levande varelser. Om du äter en morot anser du alltså att du begår ett mord, eftersom en morot också är en eukaryot? Eller börjar din definition av levande när det övergår till protister, encelliga djur? Eller så långt som till djur med nervsystem? Det går helt enkelt inte att behandla allt lika, det är bara löjligt.

Kan även säga att jag tror att om råttorna haft en talesman så hade den tackat människorna för alla kloaker, sopor osv. vi fixat till dem. Är det något djur vi har rätt att utnyttja är det just råttor.

Have I ever told you the definition of insanity?

04/06 -11 12:49 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Jag tycker iaf att det är helt idiotiskt att testa cigaretter på djur!

Så ni vet så går det till såhär när man slaktar höns:

Visste du att hönsen lever hela sitt liv i antingen små burar med andra höns eller i stora ''lokaler''?
När de ska slaktas hängs de upp och ner i krokar och deras känsliga ben bryts.
Sedan skärs halsen av dem medans dem är i medvetande, med andra ord; de känner allt.
De flesta är fortarande i medvetande medans de åker till en stor fritös där huvuderna friteras medans de känner allt.

Djurförsök
I vissa företag tex. Iams skär man av benen på valpar för att undersöka onödiga saker. Djurförsök är mycket plågsamma och djuren får oftast ingen smärtstillande.

Företag som testar på djur:
L'Oreal & Garnier
Maxfaktor
Gilette
Giorgio Armani

Päls & Skinnskor m.m.
Om du har tex. skinnskor , skinnbälte eller en pälsjacka är det stor channs att djuret har lidit så in i helvete.
I pälsfarmarna lever djuren med minimal mat och vatten och sjukdommar som dödar en.
Arbetarna har inget emot att slå på djuret för nöjes skull. Sedan när det är dags att flå djuret så tar två arbetare tag i djurets skinn och sliter av det, djuret känner allt för det sövs inte ner först. Djuret dör plågsamt.

GO PETA!

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

04/06 -11 12:54 Mak_Elite

Mak_Elite

12361 XP 489 inlägg

Kyssen skrev:
GO PETA!

..Nej.

Since 2005
MASTER SERGEANT SHOOTER SERGEANT IMPORTANT PERSON OF SEGREANTS EXTREME!

04/06 -11 13:32 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Kyssen skrev:
Arbetarna har inget emot att slå på djuret för nöjes skull. Sedan när det är dags att flå djuret så tar två arbetare tag i djurets skinn och sliter av det, djuret känner allt för det sövs inte ner först. Djuret dör plågsamt.

Bullshit. Länka en källa om du vill bevisa någonting.

Dessutom, människorna i fabriker i Indien och Kina har det inte så mycket bättre än djuren, så vi borde se till dem först, och sedan till djuren

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

06/09 -11 00:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Dantelol

Självklart att djurförsök ska vara tillåtet, vad ska vi annars plåga till döds i trånga små labb? klart vi ska ha kvar det, mest för nöjets skull då jag brukar smeka mig själv då jag hör deras dödsskrik.

06/09 -11 00:21 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen teodhoore

Det finns inga bevis för att andra djur än människan känner smärta, den som har det får gärna komma med källor. Tills vidare anser jag att djurförsök är en nödvändighet i nutida forskning.

06/09 -11 07:43 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

teodhoore skrev:
Det finns inga bevis för att andra djur än människan känner smärta, den som har det får gärna komma med källor. Tills vidare anser jag att djurförsök är en nödvändighet i nutida forskning.

Det finns det visst. Det finns till och med bevis för att kor kan känna ångest när man tar ifrån dem deras kalvar eller stress innan dem ska slaktas.

Du får gjärna ge en källa på att djur i almänhet inte känner smärta.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

07/09 -11 22:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen teodhoore

Låt se källor från din sida istället för massa känslomässigt svammel.

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar