Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Den något överskattade tråden om överskattade filmer

Svara
16/04 -11 17:34 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

gosseN skrev:

Kan ge mig fan å att vilken jävla mobbad emo häst tjej som hälst gillar twilight inte bara fjortisar

Ok, så fjortistjejer och emotjejer utgör en stor del av befolkningen?

Det är fortfarande bara en minoritet som utgör de som gillar Twilight.

Lespooo skrev:

När såg du en film med 3 meter långa blåa gubar som krigar mot superhögteknologiska människor senast?

Det har inget med orginalitet att göra. Själva manuset, karaktärerna och storyn har inte en enda gnutta orginalitet i sig.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

17/04 -11 19:18 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Om man ser enbart på ytan (alltså utseendet) så tyckte jag att Avatar var en helt fantastisk film. Miljöerna och 3D-effekterna var faktiskt riktigt bra.

Men börjar man skrapa på ytan (alltså så att man kommer ner till handlingen, karaktärerna och dialogen), så var filmen inget speciellt. Jag säger inte att filmen är dålig, bara att den är något överskattad.

~ Kigsz ~

2002-2012

17/04 -11 22:58 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Kigsz skrev:
Om man ser enbart på ytan (alltså utseendet) så tyckte jag att Avatar var en helt fantastisk film. Miljöerna och 3D-effekterna var faktiskt riktigt bra.

Men börjar man skrapa på ytan (alltså så att man kommer ner till handlingen, karaktärerna och dialogen), så var filmen inget speciellt. Jag säger inte att filmen är dålig, bara att den är något överskattad.

Grejen är att effekterna bara är ett medel att framföra en berättelse med. En film ska bedömas utifrån manus, skådespelare, karaktärer och handling. Inte från effekter.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

18/04 -11 18:31 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Paulinho skrev:
Grejen är att effekterna bara är ett medel att framföra en berättelse med. En film ska bedömas utifrån manus, skådespelare, karaktärer och handling. Inte från effekter.

Yes, precis det jag menade. Skådespelarna hade jag inga större problem med i Avatar (förutom någon enstaka), men som sagt så var resten... meh.

~ Kigsz ~

2002-2012

01/11 -11 18:08 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

The Texas Chain Saw Massacre

Den var helt tråkig på en del ställen och inte alls så bra som jag trodde. Vad var poängen med att Franklin ramla ner för en backe när han skulle pissa i en burk?

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

01/11 -11 18:09 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

och nu väntar jag på TCM fanboys att börja klaga på mig att den är jättebra och chockerande för sin tid

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

01/11 -11 23:53 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1621 inlägg

Harry Potter.. blesh

Wii U PS4 XBone PC

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar