Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

PS3 Hackad igen

Svara
03/06 -11 08:11 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Hej. Som ni PS3 Ägare vet så blev PS3:an hackat får någon månad sedan! Detta har nämligen och nu har även hackarna fått tag på över 1 million användaruppgifter och sedan lagt upp dem på väldens största torrent sida.

''Our goal here is not to come across as master hackers, hence what we're about to reveal: SonyPictures.com was owned by a very simple SQL injection, one of the most primitive and common vulnerabilities, as we should all know by now. From a single injection, we accessed EVERYTHING. Why do you put such faith in a company that allows itself to become open to these simple attacks?

What's worse is that every bit of data we took wasn't encrypted. Sony stored over 1,000,000 passwords of its customers in plaintext, which means it's just a matter of taking it. This is disgraceful and insecure: they were asking for it."

Deras lilla meddelande.

Tycken och tankar?

03/06 -11 09:49 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11857 XP 1498 inlägg

Tycker att hackarna faktiskt gjorde rätt för sig och inte bara hackade för att hacka utom hackade för att visa/påpeka hur extremt dåligt Sony's säkerhetssystem är. Att de även lät användare logga in när store'n var nere gjorde allting värre då dem tekniskt sett gav ut hela databasen till varje användare, om de gjorde fel så skulle användarna se det, de skulle även få fram databas-lösenord och användarnamn. Att inte ha krypterat är dåligt när det är ett stort företag. Skulle vara någorlunda okej om de endast krypterat lösenordet men inte ens det, jag gör det när jag gör en hemsida och allt de behöver göra är att lägga till det i systemet och sen be alla att byta lösenord och då borde det vara krypterat men nej, nej. Allt ska göras enkelt.

EDIT: Sökte lite efter det här och hittade lite information om hacket skrivet av hackaren/hackarna dock vet jag inte om det bryter mot fuska.nu's regler, "brevet" är redan postat på nätet så det är inget nytt och när jag läste reglerna på fuska.nu fanns det inget som sa emot just det här. Om det inte är tillåtet är det bara att ta bort länken.
http://www.pastebin.com/NyEFLbyX

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

03/06 -11 09:59 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Men herregud det räcker nu xD
Kan dem inte göra nått av värde istället? Typ sno pengar från nån miljardär och ge till räddabarnen eller nått likande.

Men men.. Kanske dags för Sony att börja köra en betalbar service med ett bra försvarssytem som är lite mer påkostat än vad dem har nu. Speciellt när deras online är kontobaserat.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

03/06 -11 12:07 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Jag håller inte med Darkness_sky om att det var rätt av dem.

Att lägga upp alla uppgifter på en torrentsida är en smärre katastrof, som drabbar de utsatta människorna mer än Sony. Hade de däremot hållit sig till att visa hur enkelt det är, då hade jag möjligtvis varit något mer positivt inställd till aktionen.

Jag vill även påpeka att det är en olaglig och oacceptabel handling, oavsett om deras mål var att påpeka säkerheten. Det är i mina ögon mer en dålig ursäkt än en vettig anledning.

7 år på fuska.nu

03/06 -11 13:13 DarknessSky

11857 XP 1498 inlägg

Apower skrev:

Att lägga upp alla uppgifter på en torrentsida är en smärre katastrof, som drabbar de utsatta människorna mer än Sony. Hade de däremot hållit sig till att visa hur enkelt det är, då hade jag möjligtvis varit något mer positivt inställd till aktionen.

Jag vill även påpeka att det är en olaglig och oacceptabel handling, oavsett om deras mål var att påpeka säkerheten. Det är i mina ögon mer en dålig ursäkt än en vettig anledning.

Att lägga upp det är överdrivet, ja. Men jag tycker själva saken, att visa dem att det är ganska enkelt. Ungefär som när flashback-användare med flit hackade Telias hemsida, inte för att de inte gillade Telia utom för att de som jobbade på Telia skröt och sa att INGEN kan hacka deras sida för den är så bra och säker, och då gjorde användarna en hack-attack för att visa att det absolut inte stämmer.

03/06 -11 13:23 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1987 inlägg

Apower skrev:

Håller med dig på varje punkt.

Coucou

03/06 -11 13:26 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

Kul läsning men visste vi inte det här redan?

03/06 -11 13:32 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

DarknessSky skrev:
-

Ledsen för OT, men är inte du alldeles för ung för Flashback?

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

03/06 -11 13:45 DarknessSky

11857 XP 1498 inlägg

Fresh skrev:
DarknessSky skrev:
-

Kan fortfarande läsa där... Har mest hört om detta och läst lite om det efter men ao.

03/06 -11 13:48 Pimpfreddo

Pimpfreddo

9482 XP 976 inlägg

Fresh skrev:
DarknessSky skrev:
-

Tror att det är 18års gräns. Men det är väl bara för att skapa acc?

OT: Stör mig inte mycket nu när mitt förtroende till PSN är på väldigt låg nivå. Spelar aldrig online på PS3 längre.

03/06 -11 14:49 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Var ju inte PS3 som blev hackat igen utan Sony pictures, så det är inget som direkt angår oss PS3-spelare. :P

Men ja, det var ju inte så kul för Sony. xP

Want some chocolate?

03/06 -11 16:06 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

DarknessSky skrev:
Fresh skrev:
DarknessSky skrev:
-

Kan fortfarande läsa där... Har mest hört om detta och läst lite om det efter men ao.

https://www.flashback.org/p27515841#p27515841 HÖHÖHÖ

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

03/06 -11 17:01 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

DarknessSky skrev:
Tycker att hackarna faktiskt gjorde rätt för sig och inte bara hackade för att hacka utom hackade för att visa/påpeka hur extremt dåligt Sony's säkerhetssystem är. Att de även lät användare logga in när store'n var nere gjorde allting värre då dem tekniskt sett gav ut hela databasen till varje användare, om de gjorde fel så skulle användarna se det, de skulle även få fram databas-lösenord och användarnamn. Att inte ha krypterat är dåligt när det är ett stort företag. Skulle vara någorlunda okej om de endast krypterat lösenordet men inte ens det, jag gör det när jag gör en hemsida och allt de behöver göra är att lägga till det i systemet och sen be alla att byta lösenord och då borde det vara krypterat men nej, nej. Allt ska göras enkelt.

EDIT: Sökte lite efter det här och hittade lite information om hacket skrivet av hackaren/hackarna dock vet jag inte om det bryter mot fuska.nu's regler, "brevet" är redan postat på nätet så det är inget nytt och när jag läste reglerna på fuska.nu fanns det inget som sa emot just det här. Om det inte är tillåtet är det bara att ta bort länken.
http://www.pastebin.com/NyEFLbyX

Dem var inte ute efter att visa att Sony Pictures säkerhetssystem var dåligt.

Vad menar du med att dem lät användare logga in medan Store var nere? Detta är inte SCE det handlar om utan SPHE.

Missledande titel förövrigt, TS kanske skulle ha läst igenom allt innan han postade?

03/06 -11 23:08 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1621 inlägg

Det var bättre på den gamla goda N64 tiden ;)

Wii U PS4 XBone PC

04/06 -11 17:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

MartinMilk skrev:
Det var bättre på den gamla goda N64 tiden ;)

+1

05/06 -11 15:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=NURQfEhokgU&a...

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar