Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Delat ljud? (Högtalare & hörlurar)

04/06 -11 23:02 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Detta är av rent intresse, inget köp vice versa jag direkt tänker genomföra.

Men som ni vet på lan osv. vet att det är skönt att ha lite musik på.. Så vad är det som behövs för att att få musik i högtalarna men samt få det "andra" ljudet i hörlurarna? Går det ens att genomföra? :)

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

05/06 -11 02:03 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Har för mig att polaren brukar göra så, spelet i headsetet och filmen i högtalarna.

Windows 7 + ett ljudkort med flera ingångar tror jag ska räcka.

Tonight's the night.

05/06 -11 02:20 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Dexter skrev:

Hur ska man då få rätt ljud i rätt? Borde inte det bli så att allt ljud kommer i båda uttagen? Eller detta kanske kan ändras i volymkontrollen?

05/06 -11 02:26 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Fresh skrev:
Dexter skrev:

Hur ska man då få rätt ljud i rätt? Borde inte det bli så att allt ljud kommer i båda uttagen? Eller detta kanske kan ändras i volymkontrollen?

Beror på tror jag, har du 1 vanlig ingång där du kör dina hörlurar t.ex. och en 1 optisk ingång där du kör in dina högtalare så tror jag inte att det ska bli några problem att fördela ljudet mellan dessa i volymkontrollen.

Om jag inte minns helt fel, kan man bestämma ifall ett program ska ha lägre ljud än de andra.

Tonight's the night.

05/06 -11 09:29 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

När vi ändå är inne på ämnet.. Går det att få ett ljud i ena högtalaren på ett headsett och ett annat ljud i andra?

Ex. Musik i högra hörluren och nått spel i vänstra?

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

05/06 -11 11:41 hyperaktiv

hyperaktiv

1267 XP 166 inlägg

19Robb92 skrev:
När vi ändå är inne på ämnet.. Går det att få ett ljud i ena högtalaren på ett headsett och ett annat ljud i andra?

Ex. Musik i högra hörluren och nått spel i vänstra?

Jag vet inte om det går, men tro mig när jag säger att du inte vill ha det så..

Jag brukar ha skype i headset och spel och musik i högtalarna, men det fixar man enkelt i skype iof :)

http://thatlifeisme.blogspot.com/
http://dubluu.blogspot.com/

05/06 -11 11:45 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

hyperaktiv skrev:

Jag vet inte om det går, men tro mig när jag säger att du inte vill ha det så..

Nä det vill jag inte. Låter as jobbigt. Men skulle va kul om det gick :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

06/06 -11 13:36 Emomilol

Emomilol

5839 XP 2268 inlägg

Vette fan om det är samma sak men jag laddade ner ett program som jag glömt namnet på, tyvärr. Men iaf, det var till Ventrilo och där kunde jag spela min musik genom portar som gick in till Ventrilo så dom som satt i kanalen hörde min musik, är det ungefär så du vill ha fast till högtalaren?

06/06 -11 21:25 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Emomilol skrev:
Vette fan om det är samma sak men jag laddade ner ett program som jag glömt namnet på, tyvärr. Men iaf, det var till Ventrilo och där kunde jag spela min musik genom portar som gick in till Ventrilo så dom som satt i kanalen hörde min musik, är det ungefär så du vill ha fast till högtalaren?

Det stämmer inte riktigt.. Vill ha det såsom jag förklarade.

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar