Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Förbättring av dator?

09/06 -11 19:44 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jag har en rätt ny dator, min första. Det är en packard bell och den kan inte spela särskilt många spel. Processorn är Intel Atom. Den har 1 gb ramminne. Skulle man kunna höja ramminnet och byta processor och därmed förbättra den så att den klarar av några spel?

09/06 -11 19:48 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Beror helt och hållet på vad det är för modell.

Om du har någon kunnig bekant så skulle du utan vidare problem kunna byta ut både moderkort, processor och RAM. För att sedan köpa nytt moderkort, processor, RAM och ett dedikerat grafikkort.

Men det finns fysiska begränsningar, hur ser din dator ut? Är chassit för litet eller inte stödjer ATX så blir det svårt att köpa nya komponenter och då är din sista utväg att köpa en helt ny dator är jag rädd.

EDIT: RAM brukar nästan alltid gå att köpa mer, men dessvärre kommer det inte att hjälpa så jättemycket i ditt fall när det kommer till spel.

Tonight's the night.

11/06 -11 13:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Dexter skrev:
Beror helt och hållet på vad det är för modell.

Om du har någon kunnig bekant så skulle du utan vidare problem kunna byta ut både moderkort, processor och RAM. För att sedan köpa nytt moderkort, processor, RAM och ett dedikerat grafikkort.

Men det finns fysiska begränsningar, hur ser din dator ut? Är chassit för litet eller inte stödjer ATX så blir det svårt att köpa nya komponenter och då är din sista utväg att köpa en helt ny dator är jag rädd.

EDIT: RAM brukar nästan alltid gå att köpa mer, men dessvärre kommer det inte att hjälpa så jättemycket i ditt fall när det kommer till spel.

Modellen är dot s. Men vad är det viktigaste att byta ut för att kunna spela spel?

19/06 -11 12:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Vad har ramminne för funktion? Och vad ökar bäst datorns prestanda?

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar