Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

XP för fler saker

Svara
12/06 -11 22:40 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Lespooo skrev:
Anyo13 skrev:
Lespooo skrev:
Vad har XP för funktion?

Det visar hur erfarna användare är här på Fuska.nu. :]

Mak_Elite har varit medlem sen 2005, och har mindre XP än mig

Nu stämmer i och för sig inte det där, men om vi utgår ifrån att han har varit medlem längre, men har mindre XP, så beror det på att han inte loggat in och/eller skrivit lika mycket forum inlägg som du, och det är en mer precis mätning av erfarenhet än hur länge man varit medlem.

7 år på fuska.nu

13/06 -11 02:04 henjan

henjan

6118 XP 806 inlägg

Så länge det inte blir spamm, så ser jag gärna att jag får XP för andra saker :)

?

13/06 -11 07:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Forsa95 skrev:

Förklara för mig, varför är det så viktigt att få mycket XP? Jag vill ha en konkret anledning till varför XP ska utdelas i större mängder än vad det gör just nu. Jag finner nämligen ingen själv, men vill gärna ha en insyn i er andra personers åsikter och argument.

+1.

13/06 -11 10:44 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Ok, men att skicka in ett godkänt spel då kan väl ge 5 xp? o:

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

14/06 -11 09:21 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Kyssen skrev:

Varför ska man få XP för allt? Det räcker med det system som finns nu.

14/06 -11 12:00 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Wilder787 skrev:
Kyssen skrev:

Varför ska man få XP för allt? Det räcker med det system som finns nu.

Herregud, läs mitt första inlägg

Kyssen skrev:
Jag ber er inte om att man ska få xp för allt man gör på sidan. Jag vill bara att man ska få xp för fler saker.

14/06 -11 12:30 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4987 inlägg

XP-systemet räcker med som det är nu. Att få XP för att kommentera ett fusk, i principen, skulle ge negativa effekter, som exempel spam. Det skulle ge ungefär samma resultat om detta gällde för gästboken.

Jag har dock en fråga till trådskaparen; Varför skall det vara nödvändigt att ha flera XP-funktioner på sidan? Utifrån denna fråga, vill jag ha ett tydligt svar med acceptabel/konkret anledning.

XP är förövrigt en förkortning för Experience Points (erfarenhetspoäng på svenska). Detta skulle teoretiskt sett visa hur "erfaren" man är på sidan, men faktumet är att det inte är den enda faktoren för finessen, utan att det är också aktiviteten för användaren.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

14/06 -11 17:54 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

ReservoirDog skrev:
Jag har dock en fråga till trådskaparen; Varför skall det vara nödvändigt att ha flera XP-funktioner på sidan? Utifrån denna fråga, vill jag ha ett tydligt svar med acceptabel/konkret anledning.

När jag har tänkt över lite på "kommentera ett fusk" och "gästboksinlägg" så väcker det spammvarning. Så det strycker vi.

Ont: så finns det dom som trycker om att få xp (A) (dvs mig och kanske några andra). Och jag tycker att det är oftast 9 xp man får per dag (logga in, foruminlägg) och det kunde vara roligt att få xp för fler saker, så blir man mer "aktiv" (nu om man gillat att få xp).

Däremot så fattar jag inte varför man får xp för att skicka in godkänt fusk och test och varför man inte får det för att ha skickat in ett godkänt spel.

14/06 -11 18:06 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4987 inlägg

Kyssen skrev:
ReservoirDog skrev:

När jag har tänkt över lite på "kommentera ett fusk" och "gästboksinlägg" så väcker det spammvarning. Så det strycker vi.

Ont: så finns det dom som trycker om att få xp (A) (dvs mig och kanske några andra). Och jag tycker att det är oftast 9 xp man får per dag (logga in, foruminlägg) och det kunde vara roligt att få xp för fler saker, så blir man mer "aktiv" (nu om man gillat att få xp).

Däremot så fattar jag inte varför man får xp för att skicka in godkänt fusk och test och varför man inte får det för att ha skickat in ett godkänt spel.

För inloggning och foruminlägg, får man 6 XP, inte 9 (beräkningen ger 1+5).

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

15/06 -11 08:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Kyssen skrev:
Wilder787 skrev:
Kyssen skrev:

Varför ska man få XP för allt? Det räcker med det system som finns nu!!!

Herregud, läs mitt första inlägg

Kyssen skrev:
Jag ber er inte om att man ska få xp för allt man gör på sidan. Jag vill bara att man ska få xp för fler saker.

Jag läste ditt första inlägg. -.-'

Men kom igen, du säger ju att du vill, att man ska få XP för flera saker. Det blir ju nästan att få XP för allt.

Det system som används nu räcker gott och väl.

15/06 -11 12:34 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

ReservoirDog skrev:
Kyssen skrev:
ReservoirDog skrev:

För inloggning och foruminlägg, får man 6 XP, inte 9 (beräkningen ger 1+5).

oj ja skrev helt galet x) höhö, menade logga in + foruminlägg + (ibland) foruminlägg i klubb = 11 xp xd

15/06 -11 15:44 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1621 inlägg

aktiviteten på sidan är ju ganska låg så det skulle nog behövas kanske ja. Fast vem bryr sig om xp egentligen?

Wii U PS4 XBone PC

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar