Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Angående citatfunktionen

13/06 -11 10:17 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

NP, gjorde det åt dig.
/Mod

Jag tycker att man endast ska få citerade inlägg meddelanden när man blir citerad direkt, inte indirekt.

T.ex. om jag citerar en person ska han/hon få ett citerade inlägg meddelande, men om någon annan citerar mitt inlägg där jag citerade den första personen ska inte den första personen få ett citerade inlägg meddelande, eftersom det förmodligen inte handlar om den personen då. Det är svårt att förklara, men hoppas ni förstår.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Här ser vi ett bra exempel på det. De två sista inläggen där bör jag inte få citerade inlägg meddelanden för, men ändå får jag det. Man bör endast få sådana meddelanden när man själv blir citera, inte när någon annan blir citerad.

EDIT: Det syns inte på bilden (eftersom jag blurade den), men de två sista inläggen hade ingenting med mitt inlägg att göra, så varför ska jag då få ett meddelande om det?

.

13/06 -11 18:50 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Jo, c wat u mean, men ibland kan det ju vara relaterat till ditt inlägg?

*

13/06 -11 19:07 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Eric_ skrev:
Jo, c wat u mean, men ibland kan det ju vara relaterat till ditt inlägg?

Ibland jo, men största delen är det inte det skulle jag tro. Man lär ju märka det ändå, eftersom man förmodligen bevakar tråden man skrivit i och dessutom blivit citerad i.

Dessutom är det grymt jobbigt om det blir citatberg, där de flesta inlägg förmodligen inte är relaterat till ens eget.

.

13/06 -11 20:33 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Det är ganska enkelt att fixa, men brukar de oftast vara orelaterade då? Jag har uppfattningen om att citationer = en diskussion, en diskussion en medlem gärna följer vidare.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

13/06 -11 21:25 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

Om jag skulle citera Anyo13s inlägg så är det inte säkert att Eric_ vill få ett meddelande om det jag sagt, och det jag sagt behöver trots allt inte ha något att göra med det han sa.

13/06 -11 22:23 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Det verkar vara lite 50/50 hära, ibland verkar citatet innehålla något relaterat med svaret såklart. Jag har iaf aldrig känt så att det behöver ändras på grund av detta då.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

14/06 -11 11:03 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Som alternativ borde man åtminstone kunna välja bort detta. Då kan man ju helt enkelt välja vad som passar en bäst.

.

14/06 -11 15:40 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Jag tycker funktionen är bra. Istället för att leta efter tråden hela tiden så kan man bara kolla sin box. Så mycket enklare, tycker jag då.

Men sedan som Anyo sa, man skulle kunna ha något som aktiverar och avaktiverar detta. Precis som onödiga Klubbmeddelanden.

15/06 -11 14:58 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Blipi skrev:
När vi ändå pratar om citatfunktionen, så anser jag att citatberg bör elimineras helt och hållet. Låt oss säga att jag citerar Anyo13s inlägg där uppe, då bör endast det som han har skrivit citeras – och inte det som han redan har citerat.

Det skulle kunna vara en lösning på "problemet", men jag är lite tveksam till det. När man läser en diskussion tar i alla fall jag som vana att läsa "citatbergen" istället för att lusläsa alla inlägg, i alla fall till en början. Jag ser inget negativt med "citatberg", bara de inte används på fel sätt, dvs. spammas.

.

15/06 -11 15:30 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Anyo13 skrev:
Blipi skrev:
När vi ändå pratar om citatfunktionen, så anser jag att citatberg bör elimineras helt och hållet. Låt oss säga att jag citerar Anyo13s inlägg där uppe, då bör endast det som han har skrivit citeras – och inte det som han redan har citerat.

Det skulle kunna vara en lösning på "problemet", men jag är lite tveksam till det. När man läser en diskussion tar i alla fall jag som vana att läsa "citatbergen" istället för att lusläsa alla inlägg, i alla fall till en början. Jag ser inget negativt med "citatberg", bara de inte används på fel sätt, dvs. spammas. 

Eller köra att man får välja mellan att citera berget eller endast inlägget.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

15/06 -11 15:37 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Fresh skrev:
Anyo13 skrev:
Blipi skrev:

Eller köra att man får välja mellan att citera berget eller endast inlägget.

Tänkte skriva det också, men det känns som om det vore bättre att alla följer samma linje i detta sammanhang.
Men visst, är det många som är emot citatberg men samtidigt många som ha kvar de så varför inte?

Vill även påminna att det här inte är trådens ursprungliga ämne.

.

15/06 -11 18:03 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Hellre ett meddelande för mycket än ett för lite. Risken finns att man missar någonting om det tas bort.

7 år på fuska.nu

15/06 -11 18:29 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Apower skrev:
Hellre ett meddelande för mycket än ett för lite. Risken finns att man missar någonting om det tas bort.

Jag förstår, men...

Man lär ju märka det ändå, eftersom man förmodligen bevakar tråden man skrivit i och dessutom blivit citerad i.

Förresten, innan man fick citerade inlägg meddelanden bevakade man ju också trådar. Så jag tror inte det skulle vara något problem med den delen.

.

15/06 -11 18:55 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Det är ju så spännande när det står att man blivit citerad, jag tycker vi ska ha kvar det <;

*

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar