Tjaba! Jag har ganska många frågor som jag hoppas att jag kan få svar på. Jag har nyligen fått ett nytt grafikkort pga att det innan brann :( Men grejen är att det som brann(fabrikatsfel) var ett nvidia gtx 480 och nu fick jag ett nvidia geforce gtx 480 superoverclock. Inga problem med det men nu är det så att den kommer up i 80C när jag spelar t.e.x world of warcraft. Jag undrar om det kan skada mitt moderkort/någonting annat i datorn. Jag har bara 1 fläkt bak,1 fläkt på toppen och en fram(tror att det är till hårddisken). Jag har sett på youtube att många med gtx 480 (lite sämre än det jag fick) kan spela black ops utan problem. Men när jag spelar det så laggar det. Inte så mycket men jag känner ju när jag rör hastigt och när det händer mer saker på skärmen. Min dator stängdes helt plötsligt av igår varför kan jag inte svara på. Undrar om det kan vara grafikkortet. Jag hade haft datorn på i ungefär 6 timmar men jag hade bara spelat wow i 1 tim. Borde jag köpa vattenkylning och ett "bättre" chassi?
Datorn:
i7 950 3 ghz.
geforce gtx 480 soc.
6gb ram.
gigabyte x58a-ud3r
Tack på förhand!
Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.
Måste jag köpa mer fläktar/vattenkylning?
33 XP
12 inlägg
Svara
Hoppa till forum
-
Köp & Sälj
Köpes & Säljes -
Köp & Sälj
Vad man skall köpa -
Övriga genrer
Webbspel -
RPG & Äventyr