Allt började för fem månader sedan, jag hade just kommit hem från skolan när jag tyckte att jag hörde Justin Bieber från min sextonåriga broders sovrum. Jag trodde och hoppades att det bara var min fantasi som spelade mig ett spratt, att jag bara fruktade det värsta.
Jag smög lite närmare och lade örat mot dörren, bara för att vara säker. Mina farhågor hade besannats: Min broder lyssnade på Justin Bieber.
Mitt hjärta sjönk lite i bröstet, men hoppet tändes i mig som en pytteliten klump brinnande magnesium. Kunde det vara så att han bara kollade in vad hela den här Bieber-grejen på internet handlade om?
Jag hoppades på det bästa och återgick till det normala. Jag låtsades som att det här aldrig hänt.
En hel månad gick utan några konstigheter, men sen väcktes min fruktan på nytt. Jag kunde mycket tydligt höra ordet "baby" upprepas ett löjligt antal gånger från övervåningen. Jag avbröt det jag höll på med och sprang upp för trappan. Jag öppnade min broders sovrumsdörr och såg de ingen storebror någonsin skulle behöva se.
Min älskade broder dansade vilt till ni-vet-vems låt, och sjöng med också!
Jag stängde omedelbart av stereon och skällde ut honom. Vi grälade, vilket slutade med att han sprang ut ur sitt rum och rymde hemifrån i fem timmar.
Ända sen dess har han förändrats ohyggligt mycket. Han har klippt sitt hår precis som Bieber och äger alla hennes skivor.
Det gör så ont att se honom såhär. Jag vet att jag måste göra något, men jag vet inte vad. Jag känner mig så sviken, så besviken. Lärde jag honom inte bättre?
För vad för sorts storebror och manlig förebild vore jag om jag inte hjälpte honom återfå sin förlorade manlighet?
Jag måste hjälpa honom att åter bli den man han var förutbestämd att bli ända sen dagen då min faders spermie bar sin Y-kromosom till min moders ägg!
Nu ber jag er, Fuskare om hjälp. Hur kan jag väcka den man jag vet ännu slumrar någonstans, djupt inuti min broder?
...eller överreagerar jag bara?
Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.
Syskon som gillar Justin Bieber?
6532 XP
330 inlägg
Svara
Hoppa till forum
-
Köp & Sälj
Köpes & Säljes -
Köp & Sälj
Vad man skall köpa -
Övriga genrer
Webbspel -