Fuska+ är ett tillägg för webbläsaren Google Chrome som tillåter dig att designa om Fuska.nu som du själv vill ha det. Du får välja vilken bakgrundsfärg som ska finnas, vilken textfärg som ska vara och vilken färg det ska vara i menyn med mera.
Tillägget fungerar endast i Google Chrome. Observera att jag hoppas på att kunna lägga till fler funktioner i framtiden, men att just nu är det den enda funktionen som finns.
Börja med att ladda ner Google Chrome om du inte redan har det. Öppna sedan upp följande länk i Google Chrome:
http://temporar.net76.net/fuska/Fuska...
Välj sedan alternativet "Installera". Tillägget är nu installerat. Gå tillbaka till http://www.fuska.nu/ och du kommer nu märka ett par skillnader. Den största är alternativet Fuska+, som tillkommit uppe i menyn.
Trycker du på denna knapp så dyker en ruta upp, där du kan ändra om Fuska.nu hur du vill. Du bestämmer vilka färger som ska vara var någonstans. När du trycker på "Visa mitt tema"-knappen så uppdateras sidan du befinner dig på och din egna design visas istället!
Avinstallation: Förra gången så var det många som undrade hur man avinstallerade temat som jag skapat. Denna gången är det på liknande sätt. Skriv in chrome://extensions/ i adress-fältet och leta upp Fuska+, tryck sedan på avinstallera. Jag har planer på att skapa en "Återgå till standardtema"-knapp, men det kan dröja något. Observera att tillägget släpptes idag och har bara testats av en handfull personer, små fel kan existera. Detta är något som jag kommer arbeta på i framtiden. Hittar du något fel så skulle jag uppskatta om du påpekar det (alternativt förslag på förbättring eller annat som du har att säga).
Med tanke på att temat sparas på din dator (via HTML5-funktionen localStorage) så rekommenderas det inte att använda tillägget i inkognitofönster.
Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.
Fuska+
6336 XP
1407 inlägg
Svara
Hoppa till forum
-
Köp & Sälj
Köpes & Säljes -
Köp & Sälj
Vad man skall köpa -
Övriga genrer
Webbspel -