9486 XP
1615 inlägg
Daxter_SSJ4 skrev:
Inte konstigt att ingen shovelware hittades när ni inte tog med den. Gå och kolla wikipedias sida för wiispel eller något sånt för att se vad som finns. Och en liten sak till, jag heter inte Dexter. Tog det namnet efterssom jag var 9 och tyckte om Jak & Daxter. Inget du kunde veta.
Och? Det du sa stämmer fortfarande inte. "De flesta" spelen är inte "Party Babies" spel. Det finns massvis med seriösa titlar.
Om du kollar det första citatet angående spelen så ser du också att det är -Rekomendationer-. Det är givet att inte showelware är med såklart.
Det där med Dexter var bara ett stavfel praktiskt taget. Har inte mycket av intresse för ditt riktiga namn.
Daxter_SSJ4 skrev:
Welp. Jag sa inte att du var en fullfledgad fanboy, bara att du hade ett drag från fanboys. Du visade det.
Det här behövde du inte svara på egentligen. Som sagt, du får tänka precis vad du vill om mig. Tecken eller 100% fanboy, spelar inte så stor roll :P
Kommer lixom fortfarande inte absorbera det.
Daxter_SSJ4 skrev:
Varför ska inte Nintendo? Det visar bara att de inte behöver arbeta längre. Det är ganska tydligt i annat också. När skapade Nintendo sin senaste IP?
För att dem är ett företag och behöver tjäna pengar. Att dem borde göra det för att andra gör det är ju bara barnsligt.
"Kalle fick en mobil jag vill också ha en mobil mamma!"
Senaste nya IPn var Xenoblade. Underligt att du kunde missa det. Annars har det för övrigt varit bl.a Excite Truck, Disaster Day of Crisis eller hela Wii-serien.
Daxter_SSJ4 skrev:
Att emulatorer är dåliga stämmer inte heller.
Håller jag inte med om. Jag har haft fullt av dåliga emulatorer innan jag hittade bra själv.
Daxter_SSJ4 skrev:
Ditt uttalande om emulatorer är objektivt fel.
Att spela något som kostar gratis utan att betala för det är stöld. Så det BÖR inte vara lagligt.
Har inte så stor koll på det dock. Så förlitar mig på att ditt 'grå zons' påstående stämmer.
Daxter_SSJ4 skrev:
Din anklagelse om halmdocka gäller inte då jag inte gjort någonting som kan klassifieras som en halmdocka.
Var ingen anklagelse, bara ett påstående. Finner det lite humoristiskt att ni använder det ordet ständigt x)
Daxter_SSJ4 skrev:
Din jämförelse fungerar inte då du säger att du ser dem som dåliga. De åsikter du håller med är inte dåliga eller hur? Altså måste de vara bättre.
Varför måste dem vara det? Kan jag inte känna mig neutral med mina tankar men fortfarande ogilla något?
De åsikter jag håller med om är alltså BRA. Inte BÄTTRE än de andra.
Daxter_SSJ4 skrev:
Om du själv inte tycker att dina åsikter kan rankas som bättre än "dåliga" så förstår jag inte varför du står upp för dem.
Vad löjligt. Jag gillar tomat och tycker mindre om gurka. Det är inte precis som om jag skiter i att säga att jag gillar tomaten mer än gurkan för det.
Man ska stå för alla åsikte man har. Jag har gott om dem. Men jag tänker ju inte vara överdrivet godtycklig med dem och värdera allt jag säger högre än andra. Då skapar man ingen dsikusion.
Du kan se på Dannes "argumentation". Han la upp sin åsikt och stog vid den som om det vore det enda rätta. Det blev ingen diskusion av det. Man kan inte prata med folk som ställt in sig på något och vägrar ändra sig. Det är som att försöka övertyga religösa att gud inte finns.
Daxter_SSJ4 skrev:
En fanboy är någon som älskar ett visst företag orimligt mycket och är blind för alla dess nackdelar. De som älskar produkter hör inte in i den kategorin. Jag vet inte heller vad de skulle klassifieras som.
Enligt dig, kanske det. Det finns flera dussin tolkningar på vad en fanboy är och inte är.
Daxter_SSJ4 skrev:
Får du koll på saker genom att ignorera andras argument?
Ja, jag föredrar att bearbeta laktoniska svar istället för att ta upp all ovesäntlig information. Det är lättare att bara köra Ockhams Rakkniv på det och ta fram det jag vill säga.
Jag gillar inte att prata luft. Det är till ingen nytta.
Daxter_SSJ4 skrev:
Gör du det där med flit eller förstår du allvarligt talat inte vad jag menar?
Med flit. (a)
Men det är vad han säger. han beskyller kontrollerna att spelen är dåliga. Det är en subjektiv åsikt av honnom. Inte baserat på mer än han själv.
Jag skulle lika gärna kunna säga att jag tycker att alla PC spelen suger för att kontrollerna är dåliga också. Men skulle det vara sant för det? Nej.
Daxter_SSJ4 skrev:
Ett argument mot Wii. Det klarar inte av saker som det borde klara av. Den har inte ens en DVD-spelare.
Wii har en DVD spelare. *hint* alla Wii spel är på DVD skivor *hint*.
Den har bara inte möjligheten att spela DVD skivor i form av film. (Däremot kan man göra så att Wii:t gör det genom att ladda hem 'HomeBrew Channel').
Möjligheten finns där med en patch. Men Nintendo är för tröga för att göra nått.
Daxter_SSJ4 skrev:
Du låter som att du är väldigt naiv och köper saker mest för att du kan. Jag personligen ser inte glädjen i att köpa samma produkt 2 gånger.
Det gör inte jag heller. Du påstår att Super Mario 3D Land och Super Mario Galay är "samma produkt" bara för att dem har samma huvudkaraktär?
Vilket är bland de mest ignoranta saker man kan säga praktiskt taget.
På vilket sätt låter det som att jag köper för att jag kan? Jag köper för att jag vill ha kul med min hobby. Du vet ROLIGT, UNDERHÅLLNING, SKOJ.
Du framstår som att du köper spel för att dem har en viss åldersgräns eller för att du är för osäker att spela något med en gnutta färg. Jag spela för att jag tycker det är kul, jag köper spel jag tycker är roliga och jag har roligt. Inte mycket mer med det.
Daxter_SSJ4 skrev:
Han säger det för att visa att det finns få som faktiskt vill ha ett Wii.
Det har jag ju lite svårt att tro dock. Wii har haft det sämsta året i hela sitt liv (bortsett från Zelda) i år. Men ändå så såldes det flest Wiis någonsin under 'Black Friday' än det gjort något annat år.
http://content.usatoday.com/communiti...
Daxter_SSJ4 skrev:
utan även för många andra.
Det är därför man har en bra data ju. Jag skulle bli galen om jag bara hade ett Wii. Men data, Wii, DS, 3DS räcker gott.
Sen har några polare Ps3 och XB. Så man får ju spela allt ändå.
Spelar just nu: Mario Kart 7
Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)