Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

NDS R4DS+TTDS Problem

09/12 -11 00:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16436 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Hej. Jag var i Turkiet i somras. Där köpte jag ett NDS kort som innehöll 150 spel. Jag köpte det men märkte att allt var pÃ¥ tyska och jag förstod ingenting. Spelen fungerade utmärkt men när jag skulle avsluta eller liknande visste jag inte vad jag skulle trycka pÃ¥ sÃ¥ dÃ¥ fick jag nog. Jag gick in pÃ¥ datorn tog MicroSD kortet och tog bort ALLA filer pÃ¥ det eftersom jag hade tänkt att skaffa den engelska verisionen. Sedan gick jag in pÃ¥ R4 ds hemsidan och laddade ner filerna som behövdes. Jag lade in dem pÃ¥ MicroSD kortet och sen MSD kortet in i NDS kortet. När jag startade det blev skärmen helt vit och frös. SÃ¥ jag tog bort R4 filerna och testade med TTDS eftersom mitt kort var lite udda, det är rött och det stÃ¥r ingenting pÃ¥ det men i menyn sÃ¥ fÃ¥r man välja om man ska använda R4 eller TT. Men när jag hade laddat ner filerna för TTDS och lagt in dem fick jag ännu en gÃ¥ng tvÃ¥ vita skärmar. Hur fÃ¥r jag skiten att funka? Har ju laddat ner setup filerna men nej. MSD kortet är det inget fel pÃ¥ btw. En sak till. Om jag sätter i NDS kortet UTAN nÃ¥got MSD kort i det sÃ¥ finns fortfarande iconen för "150 games in one" kvar i NDS menyn. Det tycker jag är lite konstigt. Det skulle betyda mycket ifall nÃ¥gon skulle kunna hjälpa mig att fÃ¥ detta att fungera. Men jag har testat det mesta utan framsteg. Här är nÃ¥gra sidor jag har läst lite pÃ¥ men dock inte förstÃ¥r mig pÃ¥. http://www.gbatemp.net/topic/140333-new-dstt...  http://www.club.dealextreme.com/forums/Forum...  http://www.answers.yahoo.com/question/index?...

09/12 -11 07:07 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

WTF 150 SPEL?!?!?!

Ride The Lightning

09/12 -11 18:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16436 inlägg

PS3GAMER skrev:
WTF 150 SPEL?!?!?!

Ja, det är en ganska vanlig sak som man kan köpa i länder som t.ex Turkiet. Det fanns en med 300 spel också.

09/12 -11 18:34 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1987 inlägg

J0KUc skrev:
Turkiet

Tror att jag hittade problemet^. Av min erfarenhet så är inte elektroniska saker köpta i sådana länder särskilt pålitliga. Brukade köpa GBA spel där men efter att man har köpt en del fejk/icke fungerande spel så fick jag nog. I värsta fall så har det väl förstört ditt NDS, men ge inte upp!

Coucou

10/12 -11 02:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16436 inlägg

Fix_d skrev:
J0KUc skrev:
Turkiet

Tror att jag hittade problemet^. Av min erfarenhet så är inte elektroniska saker köpta i sådana länder särskilt pålitliga. Brukade köpa GBA spel där men efter att man har köpt en del fejk/icke fungerande spel så fick jag nog. I värsta fall så har det väl förstört ditt NDS, men ge inte upp!

T__T

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar