5294 XP
472 inlägg
ninen2001 skrev:
Nej,min kompis var hemma hos sig och jag var hemma hos mig.Vi har prövat att skriva porten efter ipn och varit på portforward.Vi har också startat om Minecraft_Server.exe flera gånger men det går inte
Har hört något om att man ska öppna server filen/konsollen och leta upp "Max GB"(har för mig att det står så, är inte säker). När du väl hittat något som liknar "Max GB" borde det stå ett eller flera nummer och efter det GB (kan vara MB och då står det oftast i 2 eller 3 siffrigt tal).
Om det står 2GB så är det normalt och du borde kunna spela med dina kompisar, vilket betyder att detta inte är ditt problem. Men om det står att "Max GB"(har för mig att det står så, inte säker) är under 2GB så rekommenderar jag att du tar bort dom nummer som står, samt de sista bokstäverna (GB eller MB) efter nummeren och skriver 2GB där istället.
Det du gjort nu är att du har skrivit in antal RAM minne som servern får ta upp om nödvändigt. Ju flera spelare som är inne på servern desto mer RAM minne krävs. Dock betyder det här att när du spelar online på din server så tas ganska mycket RAM minne upp och om du inte har en stark dator så borde du stänga alla öppna fönster/program och bara ha servern och spel fönstret uppe.
Kan för övrigt inte garantera att det kommer att funka men det är värt ett försök. Hoppas det hjälpte :)
What can i say i´m a bad man.