Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Letar efter tvåDOS-spel...

26/12 -11 13:18 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Jag minns att då jag var liten spelade jag två st dos-spel till windows 95/98. I det ena spelet var man en pojke som gick runt i ett slott, och pojken var/eller kunde förvandla sig till trollkarl, man gick mest rundor i slottet, jag tror inte spelet hade något direkt mål. Det var väldigt oskyldigt, inget våld. Det var 2d vill jag minnas.

Ett annat spel jag letar efter är ett spel där man var en gubbe i grå/blå uniform/klädsel som sprang runt (2d) och sköt ner andra. Jag vill minnas att man bland annat hade/kunde få ett vapen som sköt blåa ovalformade skott. Jag tror inte det var någon speciell musik i det.

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

26/12 -11 20:00 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1889 inlägg

Jag är inte säker då jag inte spelat det, men andra spelet kanske är Police Quest. Låter som att det skulle kunna vara det.

26/12 -11 20:51 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Jag är inte säker då jag inte spelat det, men andra spelet kanske är Police Quest. Låter som att det skulle kunna vara det.

Tyvärr, det jag pratar om ser lite mer oskyldigt ut, det är lite mer likt metal slug.

xD

26/12 -11 22:59 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1889 inlägg

Hmm, nu är jag intresserad också. Alla gillar 2d-shooters.

29/12 -11 15:15 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Hmm, nu är jag intresserad också. Alla gillar 2d-shooters.

Har funnit svaren!

Det ena var Scooter's Magic Castle och det andra var Alien Carnage: Halloween Harry! :D

xD

01/01 -12 12:46 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1889 inlägg

Bra jobbat brah. Känner igen Halloween Harry, men aldrig spelat. Synd att ingen på det här forumet verkar spela fler tv-spel än Zelda och Uncharted.

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar