Hej på er.
(TL;DR: Jag har problem med att datorn överhettas, städning och utbytning är inga alternativ, ge mig förslag på kylplattor. Jag har en Toshiba Satellite A660-1GC)
Jag har problem med att min dator gillar att bli överhettad. Jag har en laptop så jag kan inte mixtra med fläktarna. Jag tänker inte heller köpa en ny för det här. Jag har ingen erfarenhet av att städa bort ev. damm och liknande (jag vet inte ens hur man öppnar ett chassi...), och detta skulle inte heller lösa problemet då jag haft problemet (dock i lite mindre skala) sen jag köpte datorn.
Jag har hört talas om att man kan hjälpa laptops att kyla ner sig med en s.k. kylplatta. Jag har absolut ingen erfarenhet av detta, så jag vet inte vilka som är bra och mindre bra. Därför frågar jag nu er efter tips.
Jag har en Toshiba Satellite A660-1GC - en sånhär: http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?LNG=19&service=ND&toshibaShop=false&com.broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=1103739
Hjälp skulle uppskattas!
/FIQ
| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
FIQ - medlem
(Inspirerad från signatur av Anti)