9102 XP
2260 inlägg
Danne_00 skrev:
En liten grabb på Grillbyskolan är efter en termin dålig på spanska jämfört med de på din höjdarskola, ok, kul att höra!
Varför försöker du förlöjliga och vinkla det jag skrev? Jag är väldigt oförstående varför du börjar snacka om höjdarskola och att det gör andra dåliga? Jag frågade om det var vad en genomsnittlig 7:a kunde eller inte kunde, och sade att min skola hade betyg över snittet och då inte lämpade sig för att göra än jämförelse som förklaring till varför jag hade svårt att sätta detta i perspektiv.
Dessutom är det väldigt onödigt att du försöker provocera ännu mera genom att kalla min skola lågstadieskola. Du vet, likväl som jag, att jag går näst sista året i högstadiet.
Jag vet inte vart du vill komma
Du skriver som om du är prompt säker på vart jag vill komma och du kastar ur dig en hel del ogrundade påståenden som om du visste precis vad jag menade.
Om du nu är osäker på vart jag vill komma, varför kritiserar du mig då, trots att det mycket väl kan vara ett missförstånd? Trampar du hellre på en för mycket än en för lite?
men jag tycker det är löjeväckande när en brådmogen 14-åring klagar på sina jämnåriga
Jag klagar inte specifikt på honom. Jag kan upprepa frågan i mitt första inlägg: "Tramsar han sig
eller är majoriteten så usla på spanska i svenska skolor?". Frågan må vara lite aggressivt formulerad, men jag tycker inte det går att tolka annorlunda än "är detta vad en genomsnittlig sjua kan i spanska väg, för jag tycker det är undermåligt?" om man nu ska uttrycka sig lite fint.
och försöker hitta random fel i det svenska utbildningssystemet. Chillax dude.
Random fel? Denna är väldigt aktuell för mig eftersom den cirkulerat på facebook ett tag och därmed fångade mitt intresse. Ser den absolut som aktuell. Dessutom har jag inte ifrågasatt utbildningssystemet. Jag har återigen bara frågat huruvida det är den klassen majoriteten av sjuorna håller eller inte och sedan uttryckt att jag tycker den är låg. Ingenting mer. Nada más. (:
Chillax dude.
Jo, tack. Jag är väldigt chillad och relaxad. Lite för, håller nämligen på att somna vid datorn. Alldeles för mycket skola såhär innan sportlovet och försöker dessutom träna så mycket friidrott som går, så man har ingen överskottsenergi direkt.
Vill tillägga att jag är glad att se dig. Även fast du inte verkar lika glad att se mig, uppenbarligen.
QuakeNet skrev:
Säkert bara lite nervös, aldrig lätt att veta vad man ska säga med en kamera i ansiktet.
Kan mycket väl vara så. Första inlägget i tråden som faktiskt försöker svara på min fråga utan att försöka göra narr av mig eller dyl.
Tack.
the_Link96 skrev:
Han verkade för övrigt inte så intresserad av ämnet.
Tråkigt att höra. Jag vet inte hur många som startar trådar när de är ointresserade, och det är en debatt som bör föras på annat håll, men jag kan säga att jag inte tillhör dem.
Som sagt, så
är jag bara nyfiken på hur det är eller inte är, även om jag (det måste jag medge) uttryckte mig på ett ovärdigt sätt.
Finner du inget intresse i att föra diskussionen framåt så ber jag dig vänligt men bestämt att ifrågasätta mina intressen och ointressen via PM.
7 år på fuska.nu