Jag har en Acer Iconia A501 sedan ungefär ett halvår tillbaka. Hade då fått lite känslan av att den mer eller mindre skulle kunna ersätta användandet av en bärbar dator. Tyvärr så blev det inte riktigt så; att skriva texter var jobbigare än jag trodde. Applikationen för Google Docs var inte lika bra som jag trodde - som tur var fanns det en del andra som var bättre för surfplattor.
Surfplattan fungerar däremot bra förövrigt, brukar ha den på resor för att kolla på filmer, lyssna på musik och spela spel. Den passar till det mesta - förutom just att skriva någonting (kan dock bero på min ovana vid touch-skärmar).
Är även lite besviken, och hade jag fått välja igen skulle jag ta en Asus EEE Transformer Prime med en tangentbordsdocka. Dels på grund av den enorma battertiden, men framförallt handlar det om tangentbordet. Ett medföljande tangentbord gör det bra mycket enklare att skriva långa texter...
Har ni någon surfplatta, eller har ni tänkt att skaffa? Vilken surfplatta har ni, eller vilken har ni tänkt att skaffa? Är ni nöjda med valet? Har ni några tips på vilken man ska skaffa eller om man ska skaffa någon överhuvudtaget? Vilken surfplatta bland kommande plattor tycker du känns intressant? Vilken surfplatta är den bästa i dagsläget? Vilket operativsystem borde man välja - iOS, Android eller kanske framtida Windows? Fri diskussion om surfplattor!
Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.
Surfplattor
6336 XP
1407 inlägg
Svara
Hoppa till forum
-
Fuska.nu
Spelnyheter -
Fuska.nu
Spelnyheter -
Fuska.nu
Spelnyheter -