9102 XP
2260 inlägg
GoldenMew skrev:Apower skrev:Danne_00 skrev:
Måste säga att era (moderatorernas) nya namn på trådar är riktigt usla. Den som har en fetisch på att säga "angående" kan göra det någon annan stans, plz.
Tänkte precis säga samma sak.
Dessutom är det inte korrekt svenska, man ska inte starta en rubrik med "angående".
Angående detta klagomål: det är en tradition att använda "angående" i de fall då TS skrivit en riktigt dålig rubrik. I dessa fall måste vi sammanfatta vad trådens ämne är, och då passar det bra att skriva vad det angår. Om man vill ha en tråd vars trådtitel inte innehåller "angående" så är det fritt fram att ändra trådtiteln till något annat, sålänge titeln ger en bild av vad tråden angår.
Jag förstår inte vart du vill komma men det jag menar är att det är överflödigt att skriva "Angående" i början på en rubrik eftersom det är givet att rubriken ska sammanfatta trådens innehåll, det lär man sig ju på lågstadiet. "Angående" förtydligar på intet sett att medlemmen gjort fel, om det är det du menar, utan det ser bara okunnigt och oprofessionellt ut.
Anledningen till att jag anmärker på det är för att jag nyligen läste en artikel om det när jag googlade efter skrivregler för ett par veckor sedan. Tyvärr har jag inte lyckats finna den igen, för jag hade gärna visat dig den.
Och det är absolut inte min åsikt att ni ska sluta ändra dåliga rubriker, däremot är "Angående" överflödigt.
7 år på fuska.nu