5294 XP
472 inlägg
Danne_00 skrev:Nonzi skrev:
Skicka in till microsoft så fixar de det
Garantin lär ha gått ut.
Finns väl inte mycket att göra antar jag. Kolla så att det verkligen är den riktiga rrod och inte bara att någon sladd sitter löst. Är det så så är det väl bara att köpa nytt skulle jag tro.
Personligen skulle jag aldrig prova handduksgrejen, men det går ändå inte att laga Xboxet (om du mot förmodan har garanti kvar så kommer du bara få ett nytt) så det kanske är värt att testa.
Garanti kan man lätt hoppa över när det gäller RRoD. Det är bara att greppa tag i säcken, ringa till support linjen och sen tjata ut dom tills de inte orkar med mer.
För övrigt kan man laga RRoD själv men det är att testa sin lycka.
Löser man det själv, okej bra, happy playing.
Misslyckas man dock, så har man inte gjort något annat än att bryta license avtalet (konsollen får ej öppnas, brytas eller modifieras på vilka skäl som helst.) och då finns det ingen mening med att försöka eftersom att Microsoft kan peka ut kunden som anledning till att konsollen har blivit defekt.
Gällande handdukstricket så skulle jag nog också avstå från det eftersom att det kan lämna spår av fukt i systemet som kan göra så att hela konsollen krashar.
What can i say i´m a bad man.