Hallå där!
Dator problem igen då. Jag satte mig vid datorn den här morgonen och gjorde mitt gamla vanliga, youtube, fuska osv. Datorn fungerade helt normal ända tills jag stängde av den kort därefter. Efter en kort skoldag så kommer jag hem igen och sätter mig vid datorn.
När jag försöker starta den så blinkade ström lampan på datorn så jag tänkte, aa då måste batteriet vart lågt när jag stängde av datorn innan så jag sätter i kontakten till laddaren och sen laddaruttaget i datorn. Datorn startar normalt men när alla fönster och sånt har öppnats så ser jag att den lilla batteri ikonen varnar för lågt batteri. Detta skulle normalt inte hända eftersom att det blinkande krysset ersätts med en kontakt när jag anslutit laddaren till datorn i vanliga fall.
Istället så har jag fått ett blinkande rött X över batteri ikonen och om jag lägger musen på ikonen står det "*random % nummer* tillgängligt (ansluten, laddar) Byt batteri."
Hur får jag det till att bli normalt igen och varför händer det? Kan det vara för att jag råka stänga av datorn när batteriet var lågt? Ska jag lyda det som sägs i meddelandet?
Jag har också märkt att varningsrutan som kommer upp när jag når 5% inte längre kommer upp, kan det ha med saken att göra?
Tack på förhand.
What can i say i´m a bad man.