Hejsan!
Nu är det så att jag har en väldigt växande och framgångsrik youtube kanal som snittar över 1400 views per dag och över 5 subscribers. Jag har kollat runt lite och har sett att TGN erbjuder partnership till framgångsrika youtube kanler som snittar över 1000 views per dag.
Mitt problem är att en del videos jag har lagt upp verkar ha copyright på musiken. Jag vet inte exakt vilka videos jag måste ta bort för att kunna få partnership. De flesta låtarna bör inte vara upphovsrättsskyddat.
På en del videos står det inget och de är ju inget problem men har en del som det står matchat innehåll från tredje part.
Klickar man på det står det:
"Ditt videoklipp är fortfarande tillgängligt i hela världen. Ibland visas annonser bredvid ditt videoklipp. Observera att videoklippets status kan ändras om de policyer som valts av innehållsägarna ändras. Läs mer om upphovsrätt på YouTube.
Den här anmälan påverkar inte kontots status."
Sen under finns det en länk:
"Jag tror att den här upphovsrättsanmälan är ogiltig."
Till sist har jag videos det står Videoklippet är blockerat i vissa länder. När man klickar in på det är det olika beroende på vilken låt/video jag klicka på.
Kan stå såhär:
"Ditt videoklipp är fortfarande tillgängligt i hela världen. Ibland visas annonser bredvid ditt videoklipp. Observera att videoklippets status kan ändras om de policyer som valts av innehållsägarna ändras. Läs mer om upphovsrätt på YouTube.
Den här anmälan påverkar inte kontots status."
Samma som på Matchat blabla...
Kan även stå tex:
"Ditt videoklipp har spärrats i följande länder:
Italy
Ibland visas annonser bredvid ditt videoklipp. Observera att videoklippets status kan ändras om de policyer som valts av innehållsägarna ändras. Läs mer om upphovsrätt på YouTube.
Den här anmälan påverkar inte kontots status. Om du permanent ersätter ljudet med en låt från YouTubes ljudbibliotek tas alla bestraffningar för anmälningar om ljud"
Det är olika länder på olika låtar/videos.
Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig så jag får lite klarhet hur det ligger till.
Skulle även vilja vet hur man kan kolla om en låt är upphovsrättsskyddad innan man laddar upp den?
/Forza
>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.