9643 XP
820 inlägg
Forza skrev:Mal_ganis skrev:
Jag vet inte om du lirar halo men man brukar ha de som håller banan ren, en sniper som cleanar kills och tar spelar oneshot för sina vänner.
Jag vet att jag som oftas står på bra position med sniper, men där jag då står är 90% av gångerna väldigt utsatta platser. Jag spelar inte som en camper, en camper bry sig inte om multis utan vill hellre stå bakom hörn med shooty eller sword för att dö så litet som möjligt.
Har väl lirat min andel av Halo, betyder inte att jag gillar snipers mer för det. Grejen med att sitta på "utsatta ställen" är att kan du se dom kan dom se dig, baseline när du ska tälta. Du är alltid mer eller mindre utsatt, speciellt vid högre punkter vilket är ett faktum. Sen så bryr sig väl campers lika mycket om multikills som alla andra, tälta är tälta. Just sayin'.
Du kanske spelar cod och det är enligt mig bara camping i det spelet.
Varför tror du att jag lirar cod? Är det någon form av självförsvar för att jag inte lämnar samma feedback som alla andra här? Eller ska det vara någon form av förklaring till min respons? Jag kanske bör tillägga att nej, jag lirar inte cod...
Ang. min editing så kan jag edita ganska bra men har varken tid eller lust, enligt mig är det i huvudsak gameplayen som är det viktiga
Angående filmproduktionen så kan dom fixa riktigt snygga effekter men dom har varken tid, lust eller ork att slösa på det. Storyn är ju det viktiga eller hur?! Förstår du vart jag vill komma? Gameplayet finns ju alltid kvar, du ändrar ju inget förutom att förbättra tittarens egenskap på att snappa upp det där extra. Istället säger du säger helt enkelt svart på vitt att du är för lat för att fixa en snyggare film, vilket jag redan sa i min respons.
Till sist så om du vill se deaths så borde du inte kolla på montage de brukar för det mesta innehålla multikills och andra bra saker man gör, kanske saker man haft tur med också.
Det är det här jag stör mig på, "för det mesta innehålla multikills" betyder inte att det är en norm för montage. Det verkar vara meningen att personen i fråga ska bygga upp någon form av "godmode" film. Visst jag köper om du vill visa att du är bra, men riktat åt alla som gör sina montage och inte vill visa att de dör så förstår jag inte vad man försöker inbilla sig själv och alla andra.
Tipsa dig om filmen 100 ways to die in halo reach.
Tack så jättemycket för tipset! Det var ju solklart att jag inte spelade halo reach, inte heller var jag medveten om att det var en riktigt fet release heller, så jag kan ju aldrig ha sett den filmen förut!
Lite summering: Om du ber om feedback ska du fan inte lägga ut försvar över feedbacken om det är otroligt uppenbart. "Det är fritt fram att tycka till", ändock känner du att du måste försvara dig när jag anser att din montagestil inte är i min smak. Dessutom så "försvarar" du dig mot mina synpunkter på din editering med "jag orkade inte" vilket talar för exakt samma sak. Jag förstår heller inte logiken med att sätta in någon inom en spelgenre på grund av dess åsikter. Det är precis som att jag säger att du som inte gillar fläsk måste vara en vegan. Det går inte ihop.
Säger du att det ska vara fritt fram att tycka och tänka och om du
ber om feedback så tycker jag att du ska fanemej ta åt dig av den. Jag kan knappast påstå att mitt budskap "fyfan vad dålig du var på det här! Sluta direkt!" eller fick något annat intryck?
People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.