Som ni alla säkert vet så är klubbsektionen på en stadig nedåtgående trend. Jag misstänker att Fuska.nus administration har diskuterat över hur man ska göra med hela den sektionen, då den börjar närma sig ett nolläge. Det finns i skrivande stund endast femton klubbar kvar, där en majoritet går ut mellan juni-augusti i år.
Som jag ser det så har man två alternativ, det ena behöver däremot inte nödvändigtvis utesluta det andra. Det är att man antingen gör om hela klubbsektionen för att försöka få intresset att växa eller tar bort klubbsektionen. Man kan ta bort klubbsektionen och låta någonting nytt ersätta den, som ett exempel på hur det ena inte behöver utesluta det andra.
Jag har då lite idéer på hur man kan försöka göra klubbsektionen lite mer populär och använd igen. De hela är egentligen inte grundade på mer än mina egna åsikter och tankar om Fuska.nu, men det känns som något helt klart behövs göras.
Min första tanke var då konsolklubbar som är finansierade av Fuska.nu men drivna av vanliga medlemmar. Sedan man tog bort konsolforumen i det stora forumet, och en del medlemmar har uttryckt sitt missnöje över strukturen i det stora forumet (däribland jag) så skulle detta kunna vara en liten lösning till det problemet.
Till en början skulle givetvis moderatorerna få driva klubbarna, fram till man har utsett någon som verkar passande för att driva klubbarna. Givetvis måste dessa klubbar nämnas speciellt på klubbsidan, där alla andra klubbar står listade. Dessa klubbar skulle även kunna få plats på vardera konsols sida.
Möjlighet att skapa klubbfrågor är en annan idé som kan öka intresset för att både skapa en klubb och gå med i en klubb. Har inte tänkt över funktionen så mycket, men går att göra både som på startsidan eller tillåta frågor i klubbtrådar och på detta sätt göra det aktivare.
Oavsett så tror jag det hjälper till att både göra det roligare att skapa klubbar och gå med i klubbar.
Detta är bara skisser på förslag och jag skulle uppskatta om ni kunde diskutera vidare och komma med egna förslag, så kan vi gemensamt förbättra dem. Sedan kan förhoppningsvis Fuska.nus administration genomföra något eller några av dem.
Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.
Klubbsektionen
6336 XP
1407 inlägg
Svara
Hoppa till forum
-
Köp & Sälj
Köpes & Säljes -
Köp & Sälj
Vad man skall köpa -
Övriga genrer
Webbspel -