Jag känner bara att jag måste få detta sagt, eftersom just nu känner jag att det är alldeles på tok.
Ett regelbrott på fuska ska, enligt mig, tas på fullaste allvar mot alla medlemmar. Detta har jag inga synpunkter på, det jag är fundersam mot är hur dessa "straff" tilldelas, dessutom funderar jag på hur det är tänkt att detta ska visa att "vi tolererar inte detta!"?
Ett konkret exempel, jag själv begick ett regelbrott i och med personangrepp. Mitt straff blev, så vitt jag märkte, inget. Inget hände förutom att en moderator kom in och sa åt oss att lugna oss.
Dock så märkte jag idag, av en ren slump (hade jag inte snubblat in på min xp sida så hade jag aldrig sett detta i min feed), att jag tydligen hade blivit straffad för mitt personangrepp.
Jag fick nämligen ett straff på -10XP.
-10 XP, jag blir lite fundersam. Jag fick inget meddelande om att jag gjort något fel eller att jag bör skärpa till mig av någon form av admin/moderator. Det som jag tycker ska vara självklart är att ni underrättar regelbrytaren i fråga i och med att han får sitt "straff".
-10 XP är, enligt mig, inte ett straff. Ska jag vara ärlig så är det inte märkvärt in i det minsta. Det finns många med oh så mycket mer XP än jag, vad är 10 XP när du har över 12 000? (mindre än 1‰).
Jag skriver inte detta för att jag vill ha ett nytt, hårdare straff. Men jag tycker faktiskt att det borde finnas ett bättre sätt att se till att folk som bryter reglerna får det sagt "face-to-face" istället för att Anonym sätter -10 XP och sedan hoppas på att du ska märka att du förlorat en knapp tusendel av din XP.
Det här är bara min åsikt, men jag är gärna nyfiken på vad ni moderater tycker om erat eget system. Är straffen för veka?
People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.