Jag och några vänner brukar underhålla oss genom att titta på skräckfilmer i sällskap av varandra när vi umgås. Problemet är att de filmer vi sett är värdelösa än så länge. Jag har inte blivit speciellt påverkad en enda gång hittills.
En stor anledning till varför vi tittar är för att en av tjejerna vi umgås med är extremt lättpåverkad. Det är i stort sätt hon som gör hela grejen underhållande. Nu vill jag ha hjälp av er att hitta en riktigt jäkla bra skräckfilm som verkligen får dig att hoppa till under plötsliga framträdanden samtidigt som den delar sekvenser där du bara ryser för den obehagliga stämningen (utan några plötsliga händelser). Det andra, mer "rysliga" är dock mer eftertraktat. "Hoppa till pga plötsliga händelser" är bara roligt om det är bra gjort, inte att de vänder sig om och det blir en närbild på ett jävla zombieansikte.
Hittills har vi sett "The Human Centipede" (riktigt dålig för att vara så känd, imo) och någon film med en kille som filmar allt på en fest innan staden invarderas av ailiens eller något (minns inte namnet på filmen). Det är de filmerna som ens är värda att nämna, men vi har sett fler där utöver.
Filmen ska vara "up to date". Söker jag på Google är allt jag får fram filmer som "The Exorcist" och "Psyco", vilket imo inte alls känns speciellt svettbringande i mina ögon.
Någon som har något bra på lager?
Edit: Råkade skriva på engelska, vänta så skriver jag om...
Edit 2: Nu är det på svenska...
http://open.spotify.com/user/forsafor...
Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww