6336 XP
1407 inlägg
Den mesta elektroniken är dyrare i Sverige, detta på grund av bland annat frakt, skatteavgifter och möjligtvis även tull (osäker på den punkten däremot).
Dessutom skulle jag nog säga att priserna i denna tråden stämmer, eller möjligtvis är något lägre. Den som orkar försöka förvandla om 299 euro till svenska kronor märker att man hamnar på drygt 2500 kronor. Det priset är dessutom det rekommenderade priset av Sony - vilket kort och gott innebär att en del avgifter har räknats in.
Den mindre varianten har fått ett rekommenderat pris på 229.99 euro. Det blir på ett ungefär 2000 kronor (lite knappt). Den släpps först den 12 oktober däremot.
Källa: http://blog.eu.playstation.com/2012/09/19/ps3-gets-smaller-and-lighter/
Känns som ett försök att mörka ner Wii U, och sno uppmärksamhet. Tror tyvärr inte det kommer fungera, och tror de är alldeles för tidigt ute. Hade varit bättre om de väntat en månad tills Wii U hade varit helt ute med reklam överallt. Förutom det hade jag nog hellre väntat något år till PlayStation 4 släpps (även om det lär bli först år 2014) om jag nu redan haft ett PlayStation, vill säga...