3840 XP
1019 inlägg
Forsa skrev:
Vad menar du med att fokusera på "den yngre generationen"? För det första vill vi gärna nå ut mer till äldre personer då det finns väldigt många i åren 18+ som är intresserade av spel, men inte besöker oss. Jag skulle kunna gissa att den procenten är MYCKET högre än samma statistik från de yngre invånarna i Sverige. För det andra är ju inte onlinespel något endast för äldre... eller?
Jag kanske uttryckte mig lite fel, men jag skrev nämligen inlägget när jag hade som stressigast...
Självklart riktar sig sidan inte sig mot en viss åldersgrupp, som jag felatigt påstod. Fuska.nu ritar sig åt alla spelfusk-människor som antingen behöver hjälp eller vill hjälpa andra personer med spel och fusk till dessa.
Vad jag har sett i nuläget, de gånger jag kollat på onlinelistan, är att våran sida drar till sig de lite yngre människorna, vilket innerfattar medlemmar i åldern 8-12. Om ni kikar på statistiken under den senaste månaden kan ni kolla upp var medleåldern ligger kring, vilket troligen kommer bli runt 14 år. Problemet är att dessa nya inte är långvariga på sidan eftersom att de kommer hit i syfte om att kolla på våra spelfusk och sedan sticka när de finner svaret på sin fråga/inte hittar svaret på sin fråga. På på samma sätt föds nya medlemmar till Fuska.nu fast dessa har ingen aning om att vi överhuvudtaget har ett forum där det finns möjlighet att fråga och diskutera.
Om vi nu ska införa nya onlinespel bör vi ha spel som riktar sig till de lite yngra medlemmarna, eftersom att jag tror att det är dessa som skapar mest konton. Självklart finns det också många äldre medlemmar som vi går miste om, och nu vill vi ju få upp deras ögon för hemsidan, också - vilket vi kan försöka göra med hjälp av nya onlinespel.
(:=
):=
|:=