Obs: Jag skriver inte detta för att jag anser att en eller flera administratörer eller ansvarige inte gjort deras jobb. Jag kommer inte gå in på om någon inte har gjort sin del eller om någon sitter oförtjänt på sin plats som administratör, jag har fullt förseende för att studier, jobb och ev. sociala förhinder kan ha större betydelse än denna hemsida. Därför vill jag inte att detta ska ses som en 'peka finger' post.
För ett tag sedan skrev Forsa en uttömlig forumpost om vilka brister som finns på Fuska.nu, samt vad som kanske kan göras för att förbättra några av de nuvarande brister och motgångar som Fnu nu har framför sig.
Detta fick väldigt medioker respons av såväl medlemmar såsom administratörer; varken engagemang, hjälp eller lösningar gavs ut i större mängder av någondera part.
Nyligen postade The_New_Cake ytterligare en forumpost angående grafiska problem hos Fnu. Problemen har, lyckligtvis, var sin lösning för hur dessa skall åtgärdas.
Min rädsla är att detta inte kommer åtgärdas och att detta kommer iakttas på samma sätt som Forsas post angående Fnus öde. Därför försöker jag att få reda på vad det är som gör att något sådant inte fungerar som det ska? Jag har försökt få ut så mycket information jag kan om var och en av moderatorernas funktion inom hemsidan;
Nu kommer vi till en viktig del som jag vill ta upp, beslut. Jag har sett väldigt få beslut som faktiskt tagits efter en lång diskussion, och jag tror mig veta varför.
Enligt Forsa i sin egen post så fick han väldigt dålig respons av övriga moderatorer. Jag tar då för givet att moderatorer och ansvarige ofta inte tar sig tid för eventuella styrelsemöten. Detta anser jag är en extremt dålig insats av vardera part. Missförstå mig rätt här, jag har full förståelse för argumentet "Vi har ju inte behövt ha några möten tidigare", men tidigare har Fnu inte suttit i samma sits som nu. Jag anser att det är viktigt att moderatorer såsom ansvarige tar sin tid en söndag, onsdag eller vad fan ni vill. Men någonting måste göras. Forumet är inte en bra plats för att diskutera problem, det är allt för enkelt att skippa diskussioner eller beslut bara för att "jag var trött eller orkade helt enkelt inte"
Angående Forummoderatorerna så är jag själv smått kluven när jag brukar diskutera angående denna roll inom administration. Jag håller med om att fungerande forummoderatorer är en viktig del i ett fungerande forum. Men just nu så är vi en handfull medlemmar som diskuterar olika saker och det är sällan jag ser ett välbehövligt antal moderatorer i ett eller flera ärenden, vi snackar två till tre incidenter per månad där låsning och ev. redigering är nödvändigt. Finns det viktigare roller att fylla på hemsida? Och om inte, varför? Finns det ingenting utöver forumet som det behövs hjälp inom?
Jag är medveten om att detta är en hel del kritik, jag anser inte att moderatorer skall slänga sig in kampen för Fnu med all sin tid och ork, men tänk på att ni är tillsatta eran roll för att ni ville bidra till det som skall vara ett community. Om ni nu känner er tveksamma på att ni inte vill detta kanske det är dags att det överväga om moderatortiteln verkligen är värt det.
Senast redigerat 03/01 -13 21:14
People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.