25 XP
13 inlägg
Daxter_SSJ4 skrev:
Jag gillar inte att man måste rangordna spel. Det är ju svårt att säga om Power Blade är bättre än Age of Empires.
Jag gillar inte 1-10 betygsystemet. Alla sätter betyget 7, utom på sitt favoritspel som får 10. Spelet man hatar får 1. 2-5 används aldrig. 6 ytterst sällan. 8-9 ibland. Har ett spel ett sämre betyg än 7 i ett 1-10 betygsystem så är det detsamma som skitkasst.
Konstigt synsätt tycker jag, 5 borde ju vara medel i mina ögon. Spel under betyget 3 är dåligt. Spel över 7 i toppklass.
Och det är precis detta jag försöker åstadkomma med rankingsystemet, även om det är svårt att ranka vissa spel mot varandra, som du säger. Men i slutändan blir det bra, tror jag. :) Sedan får man flytta om hur mycket man vill i en rankinglista på min sida. Dagligen, om man så vill. När man ger ett betyg mellan 1-10 så måste man hålla fast med det valet en livstid, känns det som.
Daxter_SSJ4 skrev:
Edit: Trevligt nu när det inte är så många medlemmar och jag kan få visa hur bra min smak är. Fick enkelhänt upp Nocturne till åtta. I vilket fall som helst kommer popularitet=kvalitet leda till problem ifall sidan blir populär, så rösterna skulle behöva vägas, annars känns det som att OoT, MW2 och Minecraft kommer ta förstaplats. Den där Seven-Elevenfärgen i tabben är lite distraherande förresten-
Hehe, baksidan av att ha få medlemmar just nu. :)
Du har rätt med att det kanske kan behövas någon form av vägning framöver. Men å andra sidan tror jag det inte är så farligt eftersom det är ett rankingsystem. En användare kan inte ange flera spel som en "10:a", aller en "1:a". Jag tror med andra ord att det kommer att vägas av sig själv av användarna i och med deras rankinglistor. Visar det sig att så inte är fallet får jag givetvis fundera vidare på en vägning.
Tacksom över din feedback!
Rank: The Game - http://rankthegame.net