Har tittat lite på det nya Nvidia Titan grafikkortet som nylanserats.
Kortet använder sig bara av 250W kraft, en GTX 670X använder sig av 200W, en GTX 690 använder sig av 300W. Med tanke på hur mycket det presterar så får du mycket mindre värmegenerering, mindre oljud och mindre risk att kortet överhettas.
Monstret har 6 GB internt ram minne, vilket är helt jävla satans sinnesjukt sexigt, GTX 670 använder sig av 2GB, en 690 har 4 GB, svarstiden blir underbar med detta.
Utöver det så använder sig kortet av ca 7 miljarder transistorer, vilket är ungefär lika mycket som ett GTX 680 och ett GTX 670 tillsammans.
Kortet är lika stort som ett 670, så du kan faktiskt få plats med detta i ett sk. Micro case, vilket är ganska coolt då den inte är lika fet som ett 690 men ack så mycket starkare.
Priset är ganska högt på kortet, men jag kan själv räkna med att det håller i minst fyra år för att kunna köra senaste generationens lanseringar.
Självklart så kan du fortfarande spela spel som Battlefield 3 i ultra i 100 fps med 2st GTX 670 och inte ha några problem. Frågan är ju om du är lika galen som jag och vill klämma ut 120 FPS i BF3 när du spelar in samt ser på en film i 4k upplösning samtidigt? Jag vet att jag vill det, att kortet sedan ser ut som en Lamborghini eller vilken annan italiensk sportsbil som helst gör inte saken värre! Vill ha? Ja fan.. 7 000 - 9 000 kr är uppskattat för denna skönhet...
TL;DR: Nvidias nya grafikkort som släpps är ett stort fett j*vla monster.
Senast redigerat 21/02 -13 02:51
People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.