Här diskuterar vi allt som handlar om graffiti/klotter skadegörelse you name it. Vad är era åsikter om detta fenomen? Har du eller något du känner utövat/utövar graffiti? Vad är snygg/ful graffiti och var tycker du det är okej/inte okej att måla.
Egna åsikter
Jag själv älskar graffiti klotter och allt vad de kallas, det är därför jag gör tråden. Tycker graffiti passar in bra i samhället då jag inte trivs i att bo i en miljö där allt ska se extremt perfekt ut hela tiden, för vi lever ju trots allt inte i ett 'perfekt' samhälle. Däremot så tycker jag inte att graffitin hör hemma på folks privata hus/bilar etc.. Däremot tycker jag det är helt okej att man måla i gångtunnlar skateparker tåg och övriga objekt. Visst fattar jag att det är moraliskt fel och att det kostar otroliga summor pengar, men det är lite det som är charmen i det också.
Sen finns det ju tyvärr i princip inga valmöjligheter för en person som vill utöva konsten idag. Det finns kanske max 2 lagliga väggar i hela Stockholm så det blir en ganska lång väg att åka ifall man vill måla. Visst säger vissa att papper och penna funkar väl lika bra, Men det är lite som att säga till någon som vill göra oljemålningar att börja rita med tusch.
Senast redigerat 27/05 -15 22:46
Wii U PS4 XBone PC