Spelet är som säkert många av er ute på PS4 Xbox One och PC. Har ni spelat det? Vad tycker ni om den senaste och förmodligen sista delen i Batman Arkham spelen?
Själv så köpte jag spelet på PS4, hade först tänkt köpa på PC men efter flertalet rapporteringar på diverse nyhetssidor att spelet inte fungerade så bra på det formatet ändrade jag mig snabbt och gick med PS4 versionen.
Spelet är fantastiskt bra enligt mig. När man spelar det förstår man verkligen varför det inte hade kunnat vara på de äldre konsolerna då grafiken är så enastående vacker. Världen känns mer levande än innan och allt är bara så groteskt vackert! Storyn är fenomenalt spännande.
Men mitt minus med spelet är att uppdragen kunde ibland kännas aningen repetitiva. Det var skjutscen efter skjutscen med batmobilen vilket kändes tråkigt, det var tråkigt att de inte hade kommit på fler roliga uppdrag med bilen. Annars så var det i princip samma stuk som i de andra delarna i serien men varför fixa något som inte är trasigt.. right?
Rent spontant skulle jag nog dela ut en 9a i betyg.
Wii U PS4 XBone PC