29 XP
3 inlägg
ratchet & clank 1 är helt klart det bästa r&c spelet, det är inte för långt inte för kort, alla gubbar ser roliga ut och ibland lite löjliga ut(vilket bara e bra) och det finns mycket variationer på alla planeterna.
2:an är ungefär lika bra som det första, det har helt andra vapen + att det är många fler, det är också lagom långt och har en bra handling men det är fult att dom har ändrat färgen på dom vanliga bultarna och dom ovanliga bultarna. man får heller inte byta skepp någon gång i spelet som va en ganska rolig del i 1:an. dom har också ändrat så att man kan hoppa när man går med magneeboots vilket e fult. man kan inte heller göra lika mycket moves med clanks "thrusterpak". Dom har ändrat så man får liv av att slåss vilket jag tycker e fult, och det blir alltför lätt når man får ca 50 liv.
3:an är ett ganska dåligt dels för att många av vapen är kopior från tvåan som är i en helt annan galax det blir ganska tjatigt att alltid behöva slåss med "the galactic rangers". Det är lite konstigt att inga av 1:ans pussel förekommer i 3 eftersom det trots allt e samma galax. man har en annan färg på bultarna vilket är fult, man får inte byta skepp nån gång, och dom har gjort en massa onödiga ändrinagr som att man hoppar lika högt med thruster och helipack och en massa småsaker som försämrar spelet. allt som e dåligt i 2:an har dom tagit med i 3:an.
Gladiator är det sämsta spelet. man får inte ha clank på ryggen vilket e tråkigt för man då inte kan göra några coola moves. robotarna som man får istället e tråkiga för dom snor alla gadgets om man kör singleplayer. Det e allt för få vapen och 7 av 10 har förekommit i tidigare spel och resterande är nästan likadanna som något annat vapen. Det är alltför mycket uppgraderingar man kan göra (ca 99 st) och allt i spelet är för seriöst till skillnad från ettan där allt bara var ”fult” och roligt. Dom har avskaffat ”glove”-vapen vilket är tråkigt. Det är också tråkigt att man inte har uppdrag på dom olika planeterna utan banorna är liksom en bana, man kan inte välja vilken del av banan man ska göra först. ratchet är väldigt stel när han springer och han ser ful ut. Allt i gladiator är som sagt för seriöst.
Jag har säkert missat en massa saker, men det va i stort sett allt från mig.