Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

28/09 -11 20:53 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Ska ta och kolla. ^_^

EDIT: Så.. besviken D:
Trodde att den skulle förklara lite mer, men bara snack om en ondska smo dök upp och mördade osv.. menar dom i Hyrule då eller? :s
sadface D:

"Death is the beginning of immortality.."

29/09 -11 06:54 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

blablabla skrev:

Trodde att den skulle förklara lite mer, men bara snack om en ondska smo dök upp och mördade osv.. menar dom i Hyrule då eller? :s

Trodde jag också om jag ska vara ärlig. Som sagt, det sa typ.. Ingenting.

But that's all part of the mystery! :D

Hela introt kommer, förhoppningsvis, vara väldigt förståligt efter att man klarat ut spelet och vet vad allt i videon innebär (Om inte, är det ett dåligt intro). Men själv tycker jag den borde varit lite längre och mer.. Vad ska man säga.. Förklarande? Inget bra ord för vad jag menar kanske, men får duga.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

29/09 -11 08:38 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Jag hade tänkt mig att det skulle förklara lite om grunden till OoT, istället för ännu en ondska? Då måste ju något ha kommit före den med (särskilt som det tydligen fanns fullt med människor som kunde bli dödade..)

29/09 -11 08:53 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

blablabla skrev:
Jag hade tänkt mig att det skulle förklara lite om grunden till OoT, istället för ännu en ondska? Då måste ju något ha kommit före den med (särskilt som det tydligen fanns fullt med människor som kunde bli dödade..)

Spelet ska ju gå in på hur Master Sword skapades, inte förklara saker om OOT? Med tanke på att det utspelar sig flera decenium innan OOT.

Och varför måste det finnas något innan den här "ondskan"? Det kam ju lika gjärna vara den första, och den som hängt med igenom hela spelen. Återförd via Ganondorf osv.

Sen vore det väl konstigt om dem avslöjade så pass mycket redan i introt? Håller med om att det behövs lite mer mysterium i det. Men med tanke på att spelet ska vara ca 100h så antar jag att mycket förklaras på vägen.

29/09 -11 16:31 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

IGN media blow-out:

Videos av introt:
http://www.ign.com/videos/2011/09/29/...

Ny info:

Lite nya bilder:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Och så sparar man såklart det bästa till sist; SUPERNICE GAMEPLAY TRAILER!

29/09 -11 16:54 the_n_man

the_n_man

121 XP 10 inlägg

snart bara en månad kvar tills det kommer ut och det är bra!! jag undrar egentligen hur långt dem har kommigt med spelet hoppas bara att de inte skjuter upp releasdatumet ha det gutt! -the-n-man-

25 år av zelda... och vi har kommigt långt!!!

29/09 -11 17:04 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

the_n_man skrev:
jag undrar egentligen hur långt dem har kommigt med spelet hoppas bara att de inte skjuter upp releasdatumet

Ingen risk. Spelet har varit klart ända sen E3 2011, alltså flera månader tillbaka. Dem testar det och fixar småsaker fram tills release bara.

29/09 -11 19:01 mariobros1

mariobros1

19756 XP 859 inlägg

Jag älskade videon med Zelda och Link, de var så otroligt söta tillsammans!

Tycker det är väldigt skönt att det faktiskt finns ett  vänskapsband mellan Link och Zelda nu, för i alla tidigare spel har det mest handlat om plikter, och inte så mycket om vänskap. Och att det även finns lite kärlek mellan de förbättrar ju bara det hela. ;>

Älskade scenen då Zelda stod bakom Link och höll på att trolla med honom. <3

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

29/09 -11 19:44 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

mariobros1 skrev:

Tycker det är väldigt skönt att det faktiskt finns ett  vänskapsband mellan Link och Zelda nu, för i alla tidigare spel har det mest handlat om plikter, och inte så mycket om vänskap.

WW? PH? ST? FSA? MC? D:

Also, kom bara att tänka på att introt till spelet verkade vara röstat? Alltså bara inte texter utan någon som läste det..? Kanske minns fel, men det är deffenitivt nytt för Zeldaspelen. Första riktiga meningarna som sagts i ett zelda isf :>

29/09 -11 21:15 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

mariobros1 skrev:

Älskade scenen då Zelda stod bakom Link och höll på att trolla med honom. <3

Spirit Tracks gick ju in rätt mycket på en gemenskap mellan Link och Zelda. Men den här verkar mer romantisk faktsikt. Och musiken i den trailern var ju guld <3

Inget slår orchestrerad Zelda musik <3

blablabla skrev:

WW? PH? ST? FSA? MC? D:

Also, kom bara att tänka på att introt till spelet verkade vara röstat? Alltså bara inte texter utan någon som läste det..? Kanske minns fel, men det är deffenitivt nytt för Zeldaspelen. Första riktiga meningarna som sagts i ett zelda isf :>

Jag tror bara det var Fi:s "språk" och ingen riktig mening. Bara massa oklart påhitt. Precis som Midna hade ett eget litet språk i TP.

29/09 -11 22:11 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Ahahaha trodde att det var spanska ;D
Måste också lägga till att jag verkligen gillar Zeldas design i dehär spelet, bästa hitills^^

30/09 -11 06:08 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

blablabla skrev:
Ahahaha trodde att det var spanska ;D
Måste också lägga till att jag verkligen gillar Zeldas design i dehär spelet, bästa hitills^^

Håller helt klart med mannen! Hon ser mycker mer livlig ut i det här spelet. Gilllar att det inte fokuseras på hennes Princess roll.

Nyheter: HUD options

Det kommer finnas tre olika sätt att lägga upp din HUD (saker du ser på skärmen, ex karta osv.).

Standard -Kommer vara den som visar det vi sett på tidiga videos av spelet. Man har en bild på en hel Wii kontroll i sidan av skärmen som även visar alla knappar som gör saker i spelet.

Light -Är den som fanns i Twilight Princess. Det vill säga, du ser knapparna för alla komandon, men Wii kontrollen är borta.

Pro -Är det nya. Den här låter alla komandon som ligger på höger sida av skärmen avlösas och lämnar endast kvar obligatorisk info som: health, shield strength, rupees och stamina. Resten försvinner. Det ger en mycket mer 'clean' look jämnfört med de andra.

Själv tror jag jag kommer köra med Pro. Knappkomandona är nästan samma som i TP så det sitter redan i handleden. Och gillar när det känns renare på skärmen. Hatar när kartor mm. tar upp för mycket platts.

30/09 -11 07:57 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Jag börjar nog med Light. Vill lära mig spelets alla funktioner och wii moten först. efter nån timme ändrar jag antagligen till pro :3

Fan jag är inte säker på om jag ska förhandsboka dehär eller Mass effect 3. ME3 var mitt självklara val tills det släpptes så många SS detaljer och att jag fick veta att EA Origin obligatoriskt installeras vid köp av ME3.
Ändå, tufft val.. SS eller ME3 D:

30/09 -11 08:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Jag tror jag börjar med Light eller Pro. Vem vill egentligen ha en Wii Motion Plus i sidan av skärmen!

30/09 -11 09:21 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

blablabla skrev:
Jag börjar nog med Light. Vill lära mig spelets alla funktioner och wii moten först. efter nån timme ändrar jag antagligen till pro :3

Fan jag är inte säker på om jag ska förhandsboka dehär eller Mass effect 3. ME3 var mitt självklara val tills det släpptes så många SS detaljer och att jag fick veta att EA Origin obligatoriskt installeras vid köp av ME3.
Ändå, tufft val.. SS eller ME3 D:

Aa, det kanske är smartast.. Så man ser hur allt funkar först. Jag lär göra samma sak.

FörhandsbokA Zelda ;);) haha, nä gör som du vill. EA Orgins är inte så farligt. Mycket sämre än Steam men helt OK ändå. Tror hela grejen med att det är "spionage" via Orgins på datorer är lite överdrivet.

Nintendoguy skrev:
Jag tror jag börjar med Light eller Pro. Vem vill egentligen ha en Wii Motion Plus i sidan av skärmen!

Haha, sant ;) men aldrig fel med valmöjligheter :D

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar